E-learning in Higher Education
DOI:
https://doi.org/10.15633/pch.1868Słowa kluczowe:
e‑learning, remote teaching, Moodle, learning platform, online teachingAbstrakt
The vast use of the Internet and the increasingly widespread access to the latest technologies have become the main reason for the development of remote teaching services. In an effort to modernize the educational offer, higher education institutions placed, in their programs of studies, different possibilities of teaching using „distance learning”. This trend is already very common in the world’s largest universities. The Polish higher education system, keeping the pace with current trends, has created a legal foundation for the use of modern forms of teaching. The current approach to teaching is also a response to the offer of leading universities of the world and thus the search for competitive advantage in the international educational market. The aim of the article is to present main objectives of the teaching method of e‑learning, and at the same time, to present the legal status and the rules for the use of e‑learning in Polish higher education. The article is based on the experience of such teaching introduced at the Pontifical University of John Paul II in Krakow.Bibliografia
Chrabąszcz K., Wykorzystanie e‑learningu w procesie kształcenia studentów, „Zeszyty Naukowe MWSE w Tarnowie” 1 (2011), p. 55–66.
Górska D., E‑learning jako narzędzie wspomagające proces uczenia, „Forum Bibliotek Medycznych” 7 (2014) 2, p. 303–318.
Górska D., R. Mazur, E‑learning na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie, „Vita Academica” (2016) 1, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie, p. 15–16.
Kuźmicz K., E‑learning: kultura studiowania w przestrzeni sieci, Sopot 2015, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Majkiewicz A., Walasek T., Moodle – narzędziem edukacyjnym XXI wieku, Częstochowa 2011, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Lingwistycznej.
Plebańska M., Kula I., E‑learning: treści, narzędzia, praktyka, Warszawa 2011, Almamer.
Waglowski P., Ochrona baz danych, Warszawa 2009, wyd. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2016 Dorota Górska
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Twórca oświadcza, że służą mu prawa autorskie do utworu i że nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem oraz że utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób.
Twórca zezwala Uniwersytetowi Papieskiemu Jana Pawła II w Krakowie na nieodpłatne, niewyłączne i nieograniczone w czasie korzystanie z utworu, to jest:
- utrwalanie i zwielokrotnianie: wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;
- obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono (wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym);
- włączenie utworu w skład utworu zbiorowego;
- udzielanie przez Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie sublicencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe (CC BY 4.0)
Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie udostępnia utwór na Platformie Czasopism należącej do uczelni, na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe (CC BY 4.0). Tym samym uprawnia wszystkich zainteresowanych do korzystania z utworu pod następującymi warunkami:
- zostanie podany autor i tytuł utworu,
- zostanie podane miejsce publikacji (tytuł czasopisma i adres internetowy do oryginalnie opublikowanego utworu).