Modern Media Phenomenon
DOI:
https://doi.org/10.15633/pch.855Słowa kluczowe:
media culture, creativity, reality show, sports, entertainment, values, ethics, post-modern capitalismAbstrakt
Contemporary media culture is defined by the logic of the victorious spectacle expanding to all areas of life. Post-modern capitalism has turned everyday life and culture into entertainment with the help of the spectacular. In fact, such entertainment results in a fake sense of happiness, pop mainstream, the swallowing up alternatives and therefore the creation of a passive consumer society. The media today have a unique power of overwhelming a person with information. They enable a modern person to know much, but understand little. This discussion has cast some light on very popular reality shows, the body and sports. It concludes with a reflection on modern media, which leave a person of this age with a patchwork identity.
Bibliografia
Bourdieu P., La distinction: critique sociale du jugement, Paris 1998, Les Éditions de Minuit.
Debord G., La société du spectacle, Paris 1992, Éditions Gallimard. Kellner D., Media Spectacle, New York 2003, Routledge.
Kotnik V., Neposredni športni prenos in TV gledalec, »Monitor« (2002) Nr. ISH IV 1/4, p. 98-105.
Lasch S., Sociologija postmodernizma, Ljubljana 1993, »Znanstveno in publicistično središče«, p. 64-70.
Požarnik H., Ne samo od kruha, Koper 2009, Ognjišče.
Šturm L., Poglej in ugani, kaj je zabavnega, »Časopis za kritiko znanosti« (1994) Nr. XXII, p. 181.
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2015 Erika Prijatelj

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autorzy publikujący w czasopiśmie udzielają jego wydawcy zgody o następującej treści:
- Autor zachowuje autorskie prawa majątkowe do utworu, a jednocześnie udziela wydawcy czasopisma zgody na jego pierwszą publikację w wersji drukowanej i wersji online na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe oraz zgody na wykonywanie opracowań, w tym przekładów.
- Autor ma możliwość udzielania zgody niewyłącznej na opublikowanie utworu w wersji, która ukazała się w czasopiśmie (np. zamieszczenia go w repozytorium instytucjonalnym lub opublikowania w książce), wraz z informacją o jego pierwszej publikacji w czasopiśmie.
- Autor może umieścić swój utwór online (np. w repozytorium instytucjonalnym lub na swojej stronie internetowej) jeszcze przed zgłoszeniem utworu do czasopisma.