Modern Media Phenomenon
DOI:
https://doi.org/10.15633/pch.855Słowa kluczowe:
media culture, creativity, reality show, sports, entertainment, values, ethics, post-modern capitalismAbstrakt
Contemporary media culture is defined by the logic of the victorious spectacle expanding to all areas of life. Post-modern capitalism has turned everyday life and culture into entertainment with the help of the spectacular. In fact, such entertainment results in a fake sense of happiness, pop mainstream, the swallowing up alternatives and therefore the creation of a passive consumer society. The media today have a unique power of overwhelming a person with information. They enable a modern person to know much, but understand little. This discussion has cast some light on very popular reality shows, the body and sports. It concludes with a reflection on modern media, which leave a person of this age with a patchwork identity.
Bibliografia
Bourdieu P., La distinction: critique sociale du jugement, Paris 1998, Les Éditions de Minuit.
Debord G., La société du spectacle, Paris 1992, Éditions Gallimard. Kellner D., Media Spectacle, New York 2003, Routledge.
Kotnik V., Neposredni športni prenos in TV gledalec, »Monitor« (2002) Nr. ISH IV 1/4, p. 98-105.
Lasch S., Sociologija postmodernizma, Ljubljana 1993, »Znanstveno in publicistično središče«, p. 64-70.
Požarnik H., Ne samo od kruha, Koper 2009, Ognjišče.
Šturm L., Poglej in ugani, kaj je zabavnega, »Časopis za kritiko znanosti« (1994) Nr. XXII, p. 181.
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2015 Erika Prijatelj
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Twórca oświadcza, że służą mu prawa autorskie do utworu i że nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem oraz że utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób.
Twórca zezwala Uniwersytetowi Papieskiemu Jana Pawła II w Krakowie na nieodpłatne, niewyłączne i nieograniczone w czasie korzystanie z utworu, to jest:
- utrwalanie i zwielokrotnianie: wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;
- obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono (wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym);
- włączenie utworu w skład utworu zbiorowego;
- udzielanie przez Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie sublicencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe (CC BY 4.0)
Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie udostępnia utwór na Platformie Czasopism należącej do uczelni, na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe (CC BY 4.0). Tym samym uprawnia wszystkich zainteresowanych do korzystania z utworu pod następującymi warunkami:
- zostanie podany autor i tytuł utworu,
- zostanie podane miejsce publikacji (tytuł czasopisma i adres internetowy do oryginalnie opublikowanego utworu).