Znaczenie i rola wychowania religijnego w jednoczeniu wspólnoty rodzinnej
DOI:
https://doi.org/10.15633/ac.0715Abstrakt
In Christian culture religious education is understood as supporting a person in their development and growth in religious maturity that is presented by Jesus the role model.
Christian faith motivates a man to aim at integral and broad development that is achieved through self-discovery, self-evaluation and self-education.
Family life in faith unites the whole family even more. Faith brings answers to the most important questions that dwell in a human being in his most significant matters related to the aim of life and its meaning. Faith sustains the parental authority weakening in he eyes of a child, ordering respect towards parents but also towards a child.
Depriving one of their family, of the supernatural values and rejecting Christ leads to the death of faith, to cutting it off the proper source from which faith dwells its life and spiritual power.
The aim of this article is to attempt showing the role of religious upbringing in unifying a family according to the Christian concept of self-education and the teachings of John Paul II.
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Praca jest udostępniana na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 Unported License.
Twórca oświadcza, że przysługują mu prawa autorskie do utworu i że nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem oraz że utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób.
Twórca zezwala Uniwersytetowi Papieskiemu Jana Pawła II w Krakowie na nieodpłatne, niewyłączne i nieograniczone w czasie korzystanie z utworu, to jest:
- utrwalanie i zwielokrotnianie: wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;
- obrót oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono (wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym);
- włączenie utworu w skład utworu zbiorowego;
- udzielanie przez Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie sublicencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe (CC BY 4.0).
Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie udostępnia utwór na Platformie Czasopism należącej do uczelni, na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe (CC BY 4.0). Tym samym uprawnia wszystkich zainteresowanych do korzystania z utworu pod następującymi warunkami:
- zostanie podany autor i tytuł utworu,
- zostanie podane miejsce publikacji (tytuł czasopisma i adres internetowy do oryginalnie opublikowanego utworu).