Uczciwość dziennikarska, czyli o potrzebie etyki zawodowej w mediach
DOI:
https://doi.org/10.15633/ssc.388Słowa kluczowe:
etyka dziennikarska, uczciwość, kodeksy etyki zawodowej, Jan Paweł II, nauczanie Kościoła, mediaAbstrakt
Specyficzny charakter pracy dziennikarzy domaga się elementarnej uczciwości w realizowaniu misji dziennikarskiej. Najlepszym sposobem wypełnienia tej misji jest wierność kodeksom deontologii dziennikarskiej. Zadania, które stoją przed dziennikarzami, są wielkim wyzwaniem, ale są wykonalne, jeśli dziennikarz pozostanie wierny etyce zawodowej, która wskazuje potrzebę pełnego zaangażowania się po stronie prawdy i dobra, wartości fundamentalnych dla każdego przekazu. Autor artykułu odwołując się do myśli Jana Pawła II, uzasadnia tezę o potrzebie etyki zawodowej w mediach, dzięki której dziennikarze z racji swojego powołania oraz swych zawodowych zobowiązań będą służyć podstawowym wartościom ludzkim: prawdzie, sprawiedliwości, wolności, miłości i będą przyczyniać się do budowania ładu społecznego opartego na tych wartościach.Pobrania
Opublikowane
2012-09-09
Numer
Dział
Dział tematyczny
Licencja
Prawa autorskie (c) 2012 Andrzej Baczyński

Praca jest udostępniana na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 Unported License.
Autorzy publikujący w czasopiśmie udzielają jego wydawcy zgody o następującej treści:
- Autor zachowuje autorskie prawa majątkowe do utworu, a jednocześnie udziela wydawcy czasopisma zgody na jego pierwszą publikację w wersji drukowanej i wersji online na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe oraz zgody na wykonywanie opracowań, w tym przekładów.
- Autor ma możliwość udzielania zgody niewyłącznej na opublikowanie utworu w wersji, która ukazała się w czasopiśmie (np. zamieszczenia go w repozytorium instytucjonalnym lub opublikowania w książce), wraz z informacją o jego pierwszej publikacji w czasopiśmie.
- Autor może umieścić swój utwór online (np. w repozytorium instytucjonalnym lub na swojej stronie internetowej) jeszcze przed zgłoszeniem utworu do czasopisma.