Medialne mirifica
DOI:
https://doi.org/10.15633/ssc.447Słowa kluczowe:
Inter mirifica, media, etyka mediów, katolicka nauka społeczna, wartości w mediach, Kościół o mediachAbstrakt
Niniejsze analizy są próbą analitycznego spojrzenia na niektóre procesy i zjawiska współczesnej mediosfery z perspektywy dziedzictwa nauczania Kościoła zapoczątkowanego dekretem soborowym Inter mirifica. Jest to spojrzenie pozytywne, czyli próba ukazania ogromnego pozytywnego potencjału nowych technologii medialnych dla dobra człowieka i społeczności, tego potencjału nowych możliwości komunikowania się w wymiarach indywidualnych i społecznych, które budzą zachwyt. Autor artykułu chce pokazać, że media to przede wszystkim ludzie, twórcy, nadawcy i odbiorcy przekazów. Dlatego też w swoich analizach uwzględnia podmiotowy wymiar mediów, tym bardziej że wymiar etyczny społecznego komunikowania społecznego można analizować tylko w kontekście działań człowieka.Pobrania
Opublikowane
2013-12-30
Numer
Dział
Dział tematyczny
Licencja
Prawa autorskie (c) 2013 Michał Drożdż

Praca jest udostępniana na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 Unported License.
Autorzy publikujący w czasopiśmie udzielają jego wydawcy zgody o następującej treści:
- Autor zachowuje autorskie prawa majątkowe do utworu, a jednocześnie udziela wydawcy czasopisma zgody na jego pierwszą publikację w wersji drukowanej i wersji online na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe oraz zgody na wykonywanie opracowań, w tym przekładów.
- Autor ma możliwość udzielania zgody niewyłącznej na opublikowanie utworu w wersji, która ukazała się w czasopiśmie (np. zamieszczenia go w repozytorium instytucjonalnym lub opublikowania w książce), wraz z informacją o jego pierwszej publikacji w czasopiśmie.
- Autor może umieścić swój utwór online (np. w repozytorium instytucjonalnym lub na swojej stronie internetowej) jeszcze przed zgłoszeniem utworu do czasopisma.