Medialne mirifica

Autor

  • Michał Drożdż Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie

DOI:

https://doi.org/10.15633/ssc.447

Słowa kluczowe:

Inter mirifica, media, etyka mediów, katolicka nauka społeczna, wartości w mediach, Kościół o mediach

Abstrakt

Niniejsze analizy są próbą analitycznego spojrzenia na niektóre procesy i zjawiska współczesnej mediosfery z perspektywy dziedzictwa nauczania Kościoła zapoczątkowanego dekretem soborowym Inter mirifica. Jest to spojrzenie pozytywne, czyli próba ukazania ogromnego pozytywnego potencjału nowych technologii medialnych dla dobra człowieka i społeczności, tego potencjału nowych możliwości komunikowania się w wymiarach indywidualnych i społecznych, które budzą zachwyt. Autor artykułu chce pokazać, że media to przede wszystkim ludzie, twórcy, nadawcy i odbiorcy przekazów. Dlatego też w swoich analizach uwzględnia podmiotowy wymiar mediów, tym bardziej że wymiar etyczny społecznego komunikowania społecznego można analizować tylko w kontekście działań człowieka.

Pobrania

Opublikowane

2013-12-30

Numer

Dział

Dział tematyczny