Emocjonalne dojrzewanie dzieci i młodzieży w medialnym społeczeństwie

Autor

  • Grzegorz Godawa Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie

DOI:

https://doi.org/10.15633/ssc.455

Słowa kluczowe:

dojrzałość emocjonalna, wychowanie, mass media, medialne społeczeństwo

Abstrakt

Wychowanie dziecka i nastolatka do emocjonalnej dojrzałości jest jednym z podstawowych celów oddziaływań wychowawczych. Wśród środowisk, które mają istotny wpływ wychowawczy na jednostkę, należy dostrzec i wyjaśnić rolę, którą w procesie kształtowania osobowości wychowanka odgrywają mass media. Stwarzają one szansę na usprawnienie i udoskonalenie procesu wychowania. Pomijanie roli mediów lub ich niewłaściwe użycie stwarza wiele zagrożeń, wśród których podkreślić należy te, które wiążą się z destrukcją sfery emocjonalnej dziecka i nastolatka, a więc zaburzenia kontroli i stabilności emocjonalnej, brak zróżnicowania emocjonalnego czy też nieradzenie sobie z emocjami w trudnych sytuacjach życia. Profesjonalne wsparcie wychowawcze daje szansę uniknięcia zasygnalizowanych trudności.

Pobrania

Opublikowane

2013-12-30

Numer

Dział

Rozprawy, opracowania