Topicality and Relevance of Janusz Korczak’s Pedagogical Approach to Children and Their Upbringing
DOI:
https://doi.org/10.15633/pch.666Słowa kluczowe:
Janusz Korczak, child, upbringing, originality, relevanceAbstrakt
anusz Korczak’s ideas and practical pedagogical achievements permanently went down in the history of Polish and world pedagogy. They have become a unique source of knowledge, ideas and inspiration in the quest for new educational solutions. His rich literary works, especially the pedagogical trilogy entitled How to Love a Child, is both a source of knowledge and inspiration for further reflection and research in the field of pedagogic sciences and an encyclopaedia of practical knowledge in the area of care, upbringing and education. The purpose of this article is to depict Korczak as a person, tutor, guardian, researcher-clinician and show his moral credibility confirmed with testimony to love. Not only does it present the topicality and importance of his pedagogical message but it also indicates the possibility of being a role model for many of today’s tutors and teachers.
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2015 Alicja Janiak, Alina Rynio

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autorzy publikujący w czasopiśmie udzielają jego wydawcy zgody o następującej treści:
- Autor zachowuje autorskie prawa majątkowe do utworu, a jednocześnie udziela wydawcy czasopisma zgody na jego pierwszą publikację w wersji drukowanej i wersji online na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe oraz zgody na wykonywanie opracowań, w tym przekładów.
- Autor ma możliwość udzielania zgody niewyłącznej na opublikowanie utworu w wersji, która ukazała się w czasopiśmie (np. zamieszczenia go w repozytorium instytucjonalnym lub opublikowania w książce), wraz z informacją o jego pierwszej publikacji w czasopiśmie.
- Autor może umieścić swój utwór online (np. w repozytorium instytucjonalnym lub na swojej stronie internetowej) jeszcze przed zgłoszeniem utworu do czasopisma.