Przejdź do sekcji głównej
Przejdź do głównego menu
Przejdź do stopki
Open Menu
The Person and the Challenges
Czasopisma
Aktualny numer
Archiwum
O czasopiśmie
O czasopiśmie
Przesyłanie tekstów
Zespół redakcyjny
Polityka prywatności
Kontakt
Szukaj
Zarejestruj
Zaloguj
Strona domowa
/
Archiwum
/
Tom 4 Nr 2 (2014)
Tom 4 Nr 2 (2014)
Opublikowane:
2014-12-19
Editorial Page
Editorial Page
2
PDF (Angielski)
Articles
The Relationship between God and Israel as a Biblical Portrayal of the Bond between God and the Person in the Light of Deuteronomy 1:1–4:43
Mirosław Łanoszka
5-16
PDF (Angielski)
Biblische Familien als Herausforderung für die Erziehung heute
Stanko Gerjolj
17-43
PDF (Niemiecki)
The Rabbinic Anti-Gospel in the Context of the Polemic between the Synagogue and the Church
Mirosław S. Wróbel
45-59
PDF (Angielski)
A Semiotic Interpretation of Pope John Paul II’s Pilgrimage to Israel on 21–26 March 2000
Karol Klauza
61-81
PDF (Angielski)
Judaism and Economics: The Link between Judaism and Economic Life
Stanisław Fel, Magdalena Zdun
83-96
PDF (Angielski)
Grand Illusion? The Phenomenon of Jewish Life in Poland after the Holocaust in Lower Silesia
Agnieszka Ilwicka
97-125
PDF (Angielski)
Introducing Teenagers to a Dialogue with Judaism as the Task of School Catechesis
Jerzy Kostorz
127-140
PDF (Angielski)
Der christlich-jüdische Dialog im polnischen Kontext
Robert Biel
141-155
PDF (Niemiecki)
Topicality and Relevance of Janusz Korczak’s Pedagogical Approach to Children and Their Upbringing
Alicja Janiak, Alina Rynio
157-181
PDF (Angielski)
Theocentrism in Edith Stein’s (St. Teresa Benedicta of the Cross’s) Late Anthropology
Jadwiga Guerrero van der Meijden
183-201
PDF (Angielski)
Radio and the Church – a Historical Glance
Carl-Mario Sultana
203-220
PDF (Angielski)
Geistig behinderte Kinder religiös erziehen – Herausforderungen an Pädagogik und Katechese
Józef Stala
221-234
PDF (Niemiecki)
La scelta missionaria nell’attività del consiglio pastorale parrocchiale
Leszek Rojowski
235-251
PDF (Włoski)
Reports, Forum
Die Gedenkstätte Stutthof. Wenn die Zeitzeugen stumm werden...
Piotr Chruścielski
253-256
PDF (Niemiecki)
The Pedagogy of Remembrance as a Form of Museum Education
Tomasz Kranz
257-269
PDF (Angielski)
Die KZ-Gedenkstätte Flossenbürg – ein Ort des Gedenkens, der Begegnung und des historischen Lernens
Julius Scharnetzky
271-280
PDF (Niemiecki)
Reviews
“Integral Nursery Education in E. Bojanowski’s System of Education – Continuation and Change” by Sister M. Opiela
Agata Sowińska
281-286
Język / Language
Deutsch
English
Polski
Informacje
dla czytelników
dla autorów
dla bibliotekarzy
Opracowane przez
Open Journal Systems