Przejdź do sekcji głównej
Przejdź do głównego menu
Przejdź do stopki
Open Menu
The Person and the Challenges. The Journal of Theology, Education, Canon Law and Social Studies Inspired by Pope John Paul II
Aktualny numer
Archiwum
O czasopiśmie
O czasopiśmie
Przesyłanie tekstów
Zespół redakcyjny
Polityka prywatności
Kontakt
Szukaj
Zarejestruj
Zaloguj
Strona domowa
/
Archiwum
/
Tom 4 Nr 2 (2014)
Tom 4 Nr 2 (2014)
Opublikowane:
2014-12-19
Editorial Page
Editorial Page
2
PDF (Angielski)
Articles
The Relationship between God and Israel as a Biblical Portrayal of the Bond between God and the Person in the Light of Deuteronomy 1:1–4:43
Mirosław Łanoszka
5-16
PDF (Angielski)
Biblische Familien als Herausforderung für die Erziehung heute
Stanko Gerjolj
17-43
PDF (Niemiecki)
The Rabbinic Anti-Gospel in the Context of the Polemic between the Synagogue and the Church
Mirosław S. Wróbel
45-59
PDF (Angielski)
A Semiotic Interpretation of Pope John Paul II’s Pilgrimage to Israel on 21–26 March 2000
Karol Klauza
61-81
PDF (Angielski)
Judaism and Economics: The Link between Judaism and Economic Life
Stanisław Fel, Magdalena Zdun
83-96
PDF (Angielski)
Grand Illusion? The Phenomenon of Jewish Life in Poland after the Holocaust in Lower Silesia
Agnieszka Ilwicka
97-125
PDF (Angielski)
Introducing Teenagers to a Dialogue with Judaism as the Task of School Catechesis
Jerzy Kostorz
127-140
PDF (Angielski)
Der christlich-jüdische Dialog im polnischen Kontext
Robert Biel
141-155
PDF (Niemiecki)
Topicality and Relevance of Janusz Korczak’s Pedagogical Approach to Children and Their Upbringing
Alicja Janiak, Alina Rynio
157-181
PDF (Angielski)
Theocentrism in Edith Stein’s (St. Teresa Benedicta of the Cross’s) Late Anthropology
Jadwiga Guerrero van der Meijden
183-201
PDF (Angielski)
Radio and the Church – a Historical Glance
Carl-Mario Sultana
203-220
PDF (Angielski)
Geistig behinderte Kinder religiös erziehen – Herausforderungen an Pädagogik und Katechese
Józef Stala
221-234
PDF (Niemiecki)
La scelta missionaria nell’attività del consiglio pastorale parrocchiale
Leszek Rojowski
235-251
PDF (Włoski)
Reports, Forum
Die Gedenkstätte Stutthof. Wenn die Zeitzeugen stumm werden...
Piotr Chruścielski
253-256
PDF (Niemiecki)
The Pedagogy of Remembrance as a Form of Museum Education
Tomasz Kranz
257-269
PDF (Angielski)
Die KZ-Gedenkstätte Flossenbürg – ein Ort des Gedenkens, der Begegnung und des historischen Lernens
Julius Scharnetzky
271-280
PDF (Niemiecki)
Reviews
“Integral Nursery Education in E. Bojanowski’s System of Education – Continuation and Change” by Sister M. Opiela
Agata Sowińska
281-286
Język / Language
English
Polski
Informacje
dla czytelników
dla autorów
dla bibliotekarzy
Opracowane przez
Open Journal Systems