La volontà di vivere e la responsabilità dell’uomo nel pensiero di Etty Hillesum e di Viktor Frankl
DOI:
https://doi.org/10.15633/pch.1982Słowa kluczowe:
will to live, responsibility, person, realityAbstrakt
Bauman Z., Nowoczesność i zagłada, Warszawa 1992.Bauman Z., Płynna nowoczesność, Kraków 2006.
Bauman Z., Ponowoczesność jako źródło cierpień, Warszawa 2000.
Bèriault Y., Etty Hillesum. Świadek Boga w otchłani zła, Warszawa 2011.
Frankl V., Bóg ukryty. W poszukiwaniu ostatecznego sensu, Wyd. Czarna Owca, Warszawa 2015.
Frankl V., Człowiek w poszukiwaniu sensu, Wyd. Czarna Owca, Warszawa 2015.
Gadacz T., Kryzys „europejskiego człowieczeństwa” [La crisi dell’ “umanità europea”], http://www.iumw.pl/kryzys‑europejskiego‑czlowieczenstwa.html (13.07.2016).
Grygiel S., Jestem, więc modlę się, Poznań 2011.
Hillesum E., Myślące serce. Listy, Wyd. WAM, Kraków 2002.
Hillesum E., Przerwane życie. Pamiętnik 1941–1943, Wyd. WAM, Kraków 2013.
Szmyd J., Moralność w ponowoczesnym świecie – kryzys i nadzieja, “Res Humana” n. 2 (2008), http://www.kulturaswiecka.pl/node/125 (13.07.2016).
Tylor Ch., Źródła podmiotowości. Narodziny tożsamości nowoczesnej, Warszawa 2012.
Bibliografia
Bauman Z., Nowoczesność i zagłada, Warszawa 1992.
Bauman Z., Płynna nowoczesność, Kraków 2006.
Bauman Z., Ponowoczesność jako źródło cierpień, Warszawa 2000.
Bèriault Y., Etty Hillesum. Świadek Boga w otchłani zła, Warszawa 2011.
Frankl V., Bóg ukryty. W poszukiwaniu ostatecznego sensu, Wyd. Czarna Owca, Warszawa 2015.
Frankl V., Człowiek w poszukiwaniu sensu, Wyd. Czarna Owca, Warszawa 2015.
Gadacz T., Kryzys „europejskiego człowieczeństwa” [La crisi dell’ “umanità europea”], http://www.iumw.pl/kryzys‑europejskiego‑czlowieczenstwa.html (13.07.2016).
Grygiel S., Jestem, więc modlę się, Poznań 2011.
Hillesum E., Myślące serce. Listy, Wyd. WAM, Kraków 2002.
Hillesum E., Przerwane życie. Pamiętnik 1941–1943, Wyd. WAM, Kraków 2013.
Szmyd J., Moralność w ponowoczesnym świecie – kryzys i nadzieja, “Res Humana” n. 2 (2008), http://www.kulturaswiecka.pl/node/125 (13.07.2016).
Tylor Ch., Źródła podmiotowości. Narodziny tożsamości nowoczesnej, Warszawa 2012.
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2017 Inga Mizdrak
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Twórca oświadcza, że służą mu prawa autorskie do utworu i że nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem oraz że utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób.
Twórca zezwala Uniwersytetowi Papieskiemu Jana Pawła II w Krakowie na nieodpłatne, niewyłączne i nieograniczone w czasie korzystanie z utworu, to jest:
- utrwalanie i zwielokrotnianie: wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;
- obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono (wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym);
- włączenie utworu w skład utworu zbiorowego;
- udzielanie przez Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie sublicencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe (CC BY 4.0)
Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie udostępnia utwór na Platformie Czasopism należącej do uczelni, na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe (CC BY 4.0). Tym samym uprawnia wszystkich zainteresowanych do korzystania z utworu pod następującymi warunkami:
- zostanie podany autor i tytuł utworu,
- zostanie podane miejsce publikacji (tytuł czasopisma i adres internetowy do oryginalnie opublikowanego utworu).