Parental and Teacher Perspectives on Children’s Use of the Internet
DOI:
https://doi.org/10.15633/pch.14211Słowa kluczowe:
teacher, parent, child, Internet, dangersAbstrakt
As a result of the COVID-19 pandemic, the use of technology and the internet was highlighted when teachers were encouraged to prepare teaching materials, so that online classes could be conducted smoothly and children`s education could continue. This form of teaching and activities, as well as isolation itself, resulted in children spending hours in front of the screen. The paper will present the results of a survey of the opinions of teachers (N=43) and parents of school-age children (N=55), regarding the habits, benefits and dangers of using the internet by children in the lower grades of elementary school. Descriptive and frequency analysis, as well as z-test and t-test, were used to process the obtained data in order to determine whether there is a difference in the opinion of teachers and parents about the forms of the child's use of the internet, the benefits and safety of using the internet.
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Twórca oświadcza, że służą mu prawa autorskie do utworu i że nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem oraz że utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób.
Twórca zezwala Uniwersytetowi Papieskiemu Jana Pawła II w Krakowie na nieodpłatne, niewyłączne i nieograniczone w czasie korzystanie z utworu, to jest:
- utrwalanie i zwielokrotnianie: wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;
- obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono (wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym);
- włączenie utworu w skład utworu zbiorowego;
- udzielanie przez Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie sublicencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe (CC BY 4.0)
Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie udostępnia utwór na Platformie Czasopism należącej do uczelni, na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe (CC BY 4.0). Tym samym uprawnia wszystkich zainteresowanych do korzystania z utworu pod następującymi warunkami:
- zostanie podany autor i tytuł utworu,
- zostanie podane miejsce publikacji (tytuł czasopisma i adres internetowy do oryginalnie opublikowanego utworu).