Millennialsi – nowy uczestnik życia społecznego?
DOI:
https://doi.org/10.15633/ssc.1876Słowa kluczowe:
młodzież, millenialsi, pokolenie YAbstrakt
Celem artykułu jest socjologiczna analiza współczesnej młodzieży, tworzącej nowe pokolenie zwane millenialsami lub też pokoleniem Y. Współcześni młodzi ludzie różnią się bowiem w dosyć istotny sposób pod względem mentalnym oraz prezentowanych postaw społecznych od przedstawicieli pokoleń starszych. Autor artykułu w oparciu o dostępne polskie i światowe wyniki badań empirycznych omawia najistotniejsze cechy swoiste dla współczesnej młodzieży, wskazuje również na pewne różnice między millenialsami w Polsce i na świecie.Bibliografia
Executive Office of the President of the United States, 15 economic facts about millennials the council of economic advisers, 2014, https://www.whitehouse.gov/sites/default/files/docs/millennials_report.pdf (26.11.2015).
Bolter J. D., Grusin R., Remediation. Understanding new media, Cambridge 1999.
Boyd D., It’s complicated. The social lives of networked teens, New Haven 2014.
Dostatnia A., OMG! Czyli jak mówić do polskich milenialsów [2014], http://www.slideshare.net/fullscreen/MobileInstituteEU/omg‑czyli‑jak‑mowic‑do‑polskich‑milenialsow‑raport‑z‑badania/1 (26.11.2015).
Dziadzia B., Nowe media środowiskiem wyzwań animacji kultury, [w:] Animacja kultury. Współczesne dyskursy teorii i praktyki, red. D. Kubinowski, U. Lewartowicz, Lublin 2013, s. 289–296.
Garewicz J., Pokolenie jako kategoria socjofilozoficzna, „Studia Socjologiczne” (1983) nr 1, s. 75–87.
Główny Urząd Statystyczny, Informacja o sytuacji społeczno‑gpspodarczej kraju w 2014 roku, Warszawa 2015.
Główny Urząd Statystyczny, Europejskie badanie dochodów i warunków życia w 2012 roku, Warszawa 2013.
Korporowicz L., Osobowość interaktywna w dobie interakcji kultur, [w:] Teoria socjologiczna Floriana Znanieckiego a wyzwania XXI wieku, red. E. Hałas, Lublin 1999, s. 237–246.
Nielsen Company, „Millennials – Braking the Myths”, http://www.slideshare.net/recsportsmarketing/nielsen‑millennial‑report-2014?related=2 (7.12.2015).
Nowi mieszczanie. Raport trendowy; [2015], http://www.fpiec.pl/nowi_mieszczanie_f5_analytics.pdf (7.12.2015).
Schwabel D., Millennials vs. baby boomers: who would you rather hire?, „Time” 29.03.2012, http://business.time.com/2012/03/29/millennials‑vs‑baby‑boomers‑who‑would‑you‑rather‑hire/ (26.11.2015).
Schwabel D., 25 things you need to know about gen z, research in partnershipwith Randstad, http://www.slideshare.net/fullscreen/shwibbs/generation‑z-25-things‑you‑need‑to‑know/28 (4.12.2015).
Sparks&Honey Report, http://www.slideshare.net/sparksandhoney/generation‑z‑final‑june-17 (10.12.2015).
Strauss W., Howe N., Millennials rising: the next great generation, New York 2000.
The Next Normal: An unprecedented look at millennials worldwide, http://www.goldbachaustria.at/ressources-1/research/consumer‑research/the‑next‑normal‑an‑unprecedented‑look‑at‑millennials‑worldwide.pdf (29.11.2015).
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Twórca oświadcza, że służą mu prawa autorskie do utworu i że nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem oraz że utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób.
Twórca zezwala Uniwersytetowi Papieskiemu Jana Pawła II w Krakowie na nieodpłatne, niewyłączne i nieograniczone w czasie korzystanie z utworu, to jest:
- utrwalanie i zwielokrotnianie: wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;
- obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono (wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym);
- włączenie utworu w skład utworu zbiorowego;
- udzielanie przez Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie sublicencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie udostępnia utwór na Platformie Czasopism należącej do uczelni, na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska. Tym samym uprawnia wszystkich zainteresowanych do korzystania z utworu pod następującymi warunkami:
- zostanie podany autor i tytuł utworu,
- zostanie podane miejsce publikacji (tytuł czasopisma i adres internetowy do oryginalnie opublikowanego utworu),
- utwór będzie dystrybuowany w sposób niekomercyjny,
- nie będą tworzone utwory zależne.