Millennialsi – nowy uczestnik życia społecznego?
DOI:
https://doi.org/10.15633/ssc.1876Słowa kluczowe:
młodzież, millenialsi, pokolenie YAbstrakt
Celem artykułu jest socjologiczna analiza współczesnej młodzieży, tworzącej nowe pokolenie zwane millenialsami lub też pokoleniem Y. Współcześni młodzi ludzie różnią się bowiem w dosyć istotny sposób pod względem mentalnym oraz prezentowanych postaw społecznych od przedstawicieli pokoleń starszych. Autor artykułu w oparciu o dostępne polskie i światowe wyniki badań empirycznych omawia najistotniejsze cechy swoiste dla współczesnej młodzieży, wskazuje również na pewne różnice między millenialsami w Polsce i na świecie.Bibliografia
Executive Office of the President of the United States, 15 economic facts about millennials the council of economic advisers, 2014, https://www.whitehouse.gov/sites/default/files/docs/millennials_report.pdf (26.11.2015).
Bolter J. D., Grusin R., Remediation. Understanding new media, Cambridge 1999.
Boyd D., It’s complicated. The social lives of networked teens, New Haven 2014.
Dostatnia A., OMG! Czyli jak mówić do polskich milenialsów [2014], http://www.slideshare.net/fullscreen/MobileInstituteEU/omg‑czyli‑jak‑mowic‑do‑polskich‑milenialsow‑raport‑z‑badania/1 (26.11.2015).
Dziadzia B., Nowe media środowiskiem wyzwań animacji kultury, [w:] Animacja kultury. Współczesne dyskursy teorii i praktyki, red. D. Kubinowski, U. Lewartowicz, Lublin 2013, s. 289–296.
Garewicz J., Pokolenie jako kategoria socjofilozoficzna, „Studia Socjologiczne” (1983) nr 1, s. 75–87.
Główny Urząd Statystyczny, Informacja o sytuacji społeczno‑gpspodarczej kraju w 2014 roku, Warszawa 2015.
Główny Urząd Statystyczny, Europejskie badanie dochodów i warunków życia w 2012 roku, Warszawa 2013.
Korporowicz L., Osobowość interaktywna w dobie interakcji kultur, [w:] Teoria socjologiczna Floriana Znanieckiego a wyzwania XXI wieku, red. E. Hałas, Lublin 1999, s. 237–246.
Nielsen Company, „Millennials – Braking the Myths”, http://www.slideshare.net/recsportsmarketing/nielsen‑millennial‑report-2014?related=2 (7.12.2015).
Nowi mieszczanie. Raport trendowy; [2015], http://www.fpiec.pl/nowi_mieszczanie_f5_analytics.pdf (7.12.2015).
Schwabel D., Millennials vs. baby boomers: who would you rather hire?, „Time” 29.03.2012, http://business.time.com/2012/03/29/millennials‑vs‑baby‑boomers‑who‑would‑you‑rather‑hire/ (26.11.2015).
Schwabel D., 25 things you need to know about gen z, research in partnershipwith Randstad, http://www.slideshare.net/fullscreen/shwibbs/generation‑z-25-things‑you‑need‑to‑know/28 (4.12.2015).
Sparks&Honey Report, http://www.slideshare.net/sparksandhoney/generation‑z‑final‑june-17 (10.12.2015).
Strauss W., Howe N., Millennials rising: the next great generation, New York 2000.
The Next Normal: An unprecedented look at millennials worldwide, http://www.goldbachaustria.at/ressources-1/research/consumer‑research/the‑next‑normal‑an‑unprecedented‑look‑at‑millennials‑worldwide.pdf (29.11.2015).
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Autorzy publikujący w czasopiśmie udzielają jego wydawcy zgody o następującej treści:
- Autor zachowuje autorskie prawa majątkowe do utworu, a jednocześnie udziela wydawcy czasopisma zgody na jego pierwszą publikację w wersji drukowanej i wersji online na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe oraz zgody na wykonywanie opracowań, w tym przekładów.
- Autor ma możliwość udzielania zgody niewyłącznej na opublikowanie utworu w wersji, która ukazała się w czasopiśmie (np. zamieszczenia go w repozytorium instytucjonalnym lub opublikowania w książce), wraz z informacją o jego pierwszej publikacji w czasopiśmie.
- Autor może umieścić swój utwór online (np. w repozytorium instytucjonalnym lub na swojej stronie internetowej) jeszcze przed zgłoszeniem utworu do czasopisma.