Szacunek wobec uchodźcy z Bliskiego Wschodu w mediach społecznościowych
DOI:
https://doi.org/10.15633/ssc.4147Słowa kluczowe:
social media, szacunek, godność, uchodźca, migracja, Bliski Wschód, SyriaAbstrakt
Szacunek wobec uchodźcy z Bliskiego Wschodu w mediach społecznościowych. Dla organizacji humanitarnych Facebook stanowi jeden z najważniejszych społecznościowych kanałów komunikacji z odbiorcami i darczyńcami, dlatego to właśnie na tym komunikatorze została skupiona uwaga, z pominięciem Instagrama, Twittera oraz innych mediów wykorzystywanych do promocji organizacji. W artykule poruszono problematykę przedstawiania uchodźcy na Facebooku organizacji pozarządowych. Sposób, w jaki kreuje się wizerunek uchodźcy, ma wpływ na kształtowanie opinii publicznej w mediach społecznościowych. Pytanie wiodące w niniejszej pracy brzmi: czy organizacje rzetelnie przedstawiają wizerunek azylatna? W opracowaniu zostały omówione dobre praktyki służące prezentacji wizerunku uchodźcy oraz zagrożenia wynikające z niezgodnego z prawdą przedstawiania tego wizerunku. Poruszono zagadnienia związane z odpowiedzialną rolą organizacji pozarządowych w kreowaniu wizerunku uchodźcy z Bliskiego Wschodu. W artykule wykorzystano literaturę przedmiotu, analizę zawartości, analizę postów NGO metodą ilościową.
Bibliografia
Cianciara D., Piotrowicz M., Rola organizacji pozarządowych (NGOs) w życiu społecznym oraz systemie zdrowotnym, Zakład Promocji Zdrowia i Szkolenia Podyplomowego Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego – Państwowego Zakładu Higieny w Warszawie, „Przegląd Epoidemiologiczny” 67 (2013) nr 1, s. 151–155.
Gadzinowska D., Lipska-Badoti G., Wojtalik M., Jak mówić o większości świata. Rzetelna edukacja w Krajach Globalnego Południa, Warszawa 2012.
Leszkowicz-Baczyński L., Ewolucja przekonań Polaków wobec „obcych” jako efekt kryzysu migracyjnego w Europie, „Colloquium Wydziału Nauk Humanistycznych i Społecznych AMW” 2018 nr 2, s. 31–48.
Narzędzia i techniki komunikacji marketingowej XXI wieku, red. K. Śliwińska, M. Pacut, Warszawa 2011.
Wiktor J.W., Komunikacja marketingowa, Warszawa 2013.
https://krytykapolityczna.pl/swiat/kto-potrzebuje-wiecej-bialych-zbawcow (15.04.2020).
http://magdalenakrukowska.pl/dominika-kulczyk-znow-pomaga (15.04.2020).
http://trendnomad.com/jak-poprawic-wizerunek-uchodzcow-w-mediach (15.04.2020).
https://www.youtube.com/watch?v=3zx5b3aQyhw&feature=youtu.be (1.04.2020).
http://uchodzcy.info/infos/historia (1.03.2020).
http://reporting.unhcr.org/node/36 (1.03.2020).
www.pmm.org.pl
www.pah.org.pl
www.caritas.pl
www.pcpm.org.pl
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Twórca oświadcza, że służą mu prawa autorskie do utworu i że nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem oraz że utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób.
Twórca zezwala Uniwersytetowi Papieskiemu Jana Pawła II w Krakowie na nieodpłatne, niewyłączne i nieograniczone w czasie korzystanie z utworu, to jest:
- utrwalanie i zwielokrotnianie: wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;
- obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono (wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym);
- włączenie utworu w skład utworu zbiorowego;
- udzielanie przez Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie sublicencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie udostępnia utwór na Platformie Czasopism należącej do uczelni, na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska. Tym samym uprawnia wszystkich zainteresowanych do korzystania z utworu pod następującymi warunkami:
- zostanie podany autor i tytuł utworu,
- zostanie podane miejsce publikacji (tytuł czasopisma i adres internetowy do oryginalnie opublikowanego utworu),
- utwór będzie dystrybuowany w sposób niekomercyjny,
- nie będą tworzone utwory zależne.