Respect for a refugee from the Middle East in social media

Authors

  • Maria Szajny Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie

DOI:

https://doi.org/10.15633/ssc.4147

Keywords:

social media, respect, dignity, refugee, migration, Middle East, Syria

Abstract

Respect for a refugee from the Middle East in social media. For humanitarian organizations, Facebook is one of the most important social channels of communication with recipients and donors, which is why this communicator was the focus of attention, excluding Instagram, Twitter and other media used to promote the organization. The article deals with the issue of presenting refugees on Facebook by non-governmental organizations. The way in which the image of a refugee is created has an impact on shaping public opinion in social media. The leading question in this paper is: do the organizations accurately represent the image of an asylum seeker? The study discusses good practices for presenting the image of a refugee and the dangers of presenting this image incorrectly. Issues related to the responsible role of non-governmental organizations in creating the image of a refugee from the Middle East were discussed. The article uses the literature on the subject, content analysis, and quantitative analysis of NGOs’ Facebook posts.

References

Cianciara D., Piotrowicz M., Rola organizacji pozarządowych (NGOs) w życiu społecznym oraz systemie zdrowotnym, Zakład Promocji Zdrowia i Szkolenia Podyplomowego Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego – Państwowego Zakładu Higieny w Warszawie, „Przegląd Epoidemiologiczny” 67 (2013) nr 1, s. 151–155.

Gadzinowska D., Lipska-Badoti G., Wojtalik M., Jak mówić o większości świata. Rzetelna edukacja w Krajach Globalnego Południa, Warszawa 2012.

Leszkowicz-Baczyński L., Ewolucja przekonań Polaków wobec „obcych” jako efekt kryzysu migracyjnego w Europie, „Colloquium Wydziału Nauk Humanistycznych i Społecznych AMW” 2018 nr 2, s. 31–48.

Narzędzia i techniki komunikacji marketingowej XXI wieku, red. K. Śliwińska, M. Pacut, Warszawa 2011.

Wiktor J.W., Komunikacja marketingowa, Warszawa 2013.

https://krytykapolityczna.pl/swiat/kto-potrzebuje-wiecej-bialych-zbawcow (15.04.2020).

http://magdalenakrukowska.pl/dominika-kulczyk-znow-pomaga (15.04.2020).

http://trendnomad.com/jak-poprawic-wizerunek-uchodzcow-w-mediach (15.04.2020).

https://www.youtube.com/watch?v=3zx5b3aQyhw&feature=youtu.be (1.04.2020).

http://uchodzcy.info/infos/historia (1.03.2020).

http://reporting.unhcr.org/node/36 (1.03.2020).

www.pmm.org.pl

www.pah.org.pl

www.caritas.pl

www.pcpm.org.pl

Downloads

Published

2021-12-30

Issue

Section

Dział tematyczny