Respect for a refugee from the Middle East in social media
DOI:
https://doi.org/10.15633/ssc.4147Keywords:
social media, respect, dignity, refugee, migration, Middle East, SyriaAbstract
Respect for a refugee from the Middle East in social media. For humanitarian organizations, Facebook is one of the most important social channels of communication with recipients and donors, which is why this communicator was the focus of attention, excluding Instagram, Twitter and other media used to promote the organization. The article deals with the issue of presenting refugees on Facebook by non-governmental organizations. The way in which the image of a refugee is created has an impact on shaping public opinion in social media. The leading question in this paper is: do the organizations accurately represent the image of an asylum seeker? The study discusses good practices for presenting the image of a refugee and the dangers of presenting this image incorrectly. Issues related to the responsible role of non-governmental organizations in creating the image of a refugee from the Middle East were discussed. The article uses the literature on the subject, content analysis, and quantitative analysis of NGOs’ Facebook posts.
References
Cianciara D., Piotrowicz M., Rola organizacji pozarządowych (NGOs) w życiu społecznym oraz systemie zdrowotnym, Zakład Promocji Zdrowia i Szkolenia Podyplomowego Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego – Państwowego Zakładu Higieny w Warszawie, „Przegląd Epoidemiologiczny” 67 (2013) nr 1, s. 151–155.
Gadzinowska D., Lipska-Badoti G., Wojtalik M., Jak mówić o większości świata. Rzetelna edukacja w Krajach Globalnego Południa, Warszawa 2012.
Leszkowicz-Baczyński L., Ewolucja przekonań Polaków wobec „obcych” jako efekt kryzysu migracyjnego w Europie, „Colloquium Wydziału Nauk Humanistycznych i Społecznych AMW” 2018 nr 2, s. 31–48.
Narzędzia i techniki komunikacji marketingowej XXI wieku, red. K. Śliwińska, M. Pacut, Warszawa 2011.
Wiktor J.W., Komunikacja marketingowa, Warszawa 2013.
https://krytykapolityczna.pl/swiat/kto-potrzebuje-wiecej-bialych-zbawcow (15.04.2020).
http://magdalenakrukowska.pl/dominika-kulczyk-znow-pomaga (15.04.2020).
http://trendnomad.com/jak-poprawic-wizerunek-uchodzcow-w-mediach (15.04.2020).
https://www.youtube.com/watch?v=3zx5b3aQyhw&feature=youtu.be (1.04.2020).
http://uchodzcy.info/infos/historia (1.03.2020).
http://reporting.unhcr.org/node/36 (1.03.2020).
www.pmm.org.pl
www.pah.org.pl
www.caritas.pl
www.pcpm.org.pl
Downloads
Published
Issue
Section
License
Twórca oświadcza, że służą mu prawa autorskie do utworu i że nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem oraz że utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób.
Twórca zezwala Uniwersytetowi Papieskiemu Jana Pawła II w Krakowie na nieodpłatne, niewyłączne i nieograniczone w czasie korzystanie z utworu, to jest:
- utrwalanie i zwielokrotnianie: wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;
- obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono (wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym);
- włączenie utworu w skład utworu zbiorowego;
- udzielanie przez Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie sublicencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie udostępnia utwór na Platformie Czasopism należącej do uczelni, na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska. Tym samym uprawnia wszystkich zainteresowanych do korzystania z utworu pod następującymi warunkami:
- zostanie podany autor i tytuł utworu,
- zostanie podane miejsce publikacji (tytuł czasopisma i adres internetowy do oryginalnie opublikowanego utworu),
- utwór będzie dystrybuowany w sposób niekomercyjny,
- nie będą tworzone utwory zależne.