Expert Instamatka – the role of Instagram in disseminating knowledge about children
DOI:
https://doi.org/10.15633/ssc.3800Keywords:
Instagram, education, social media, maternity, instamotherAbstract
Expert Instamatka – the role of Instagram in disseminating knowledge about children. In the era of a new media development, there are more and more opportunities to disseminate knowledge. One of the social platforms that has great educational potential is Instagram. The community of instamothers willingly and actively looks for a scientific content related to motherhood. Bloggers and influencers who are also mothers respond to these needs and at the same time convey the necessary theoretical and practical knowledge.
References
Adamiec T., 6 sposobów na tworzenie wirusowych treści, https://sprawnymarketing.pl/wirusowe-tresci/ (23.05.2020).
Adamska K., Hasztag czyli komunikat? Rola i funkcje hashtagów na Twitterze, „Studia Medioznawcze” 62 (2015) nr 3, s. 61–70.
Bakalarska J., Typy influencerów. Kto wpływa na konsumentów https://contentstandard.pl/typy-influencerow-kto-wplywa-na-konsumentow/ (30.05.2020).
Bąkowicz K., Wprowadzenie do definicji i klasyfikacji zjawiska fake newsa, „Studia Medioznawcze” 20 (2019) nr 3 (78), s. 280–289.
Blog – Hafija.pl, https://www.hafija.pl/wspolpraca (23.05.2020).
Blogerka Mama Lekarz przeprasza za wykorzystanie przepisu Olgi Smile, http://www.proto.pl/aktualnosci/blogerka-mama-lekarz-przeprasza-za-wykorzystanie-przepisu-olgi-smile (04.06.2020).
Buczek P., Instagram jako miejsce komunikacji wizualnej mediów z odbiorcami, „Naukowy Przegląd Dziennikarski” 2017 nr 4, s. 124–136.
Drobniak D., Jak influencerzy wpływają na decyzje zakupowe kobiet? [RAPORT], https://contentstandard.pl/jak-influencerzy-wplywaja-na-kobiety-raport/# (23.05.2020).
Fabijańczyk J., Cupriak A., Influencer marketing – praktycznie, https://www.loswiaheros.pl/zdjecia/influencer-marketing-praktycznie-whitepress.pdf (23.05.2020).
Gajewski M., Czapki z głów dla Mamy Ginekolog i jej fanów. Udało się zebrać 3 mln zł na WOŚP, https://www.spidersweb.pl/2020/01/mamaginekolog-3-mln-wosp.html (30.04.2020).
Goban-Klas T., Sienkiewicz P., Społeczeństwo informacyjne: Szanse, zagrożenia, wyzwania, Kraków 1999.
Gogołek W., Komunikacja sieciowa… Uwarunkowania, kategorie i paradoksy, Warszawa 2010.
Golka M., Czym jest społeczeństwo informacyjne, „Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny” 67 (2005) z. 4, https://repozytorium.amu.edu.pl/bitstream/10593/5615/1/19_Marian_Golka_Czym%20jest%20spo%c5%82ecze%c5%84stwo%20informacyjne_253-265.pdf (23.05.2020).
https://www.facebook.com/mamaginekolog/posts/884214321737829 (23.05.2020).
Influencer nowym nauczycielem? Co drugi uczeń korzysta z ich filmów podczas nauki, https://www.portalsamorzadowy.pl/edukacja/influencer-nowym-nauczycielem-co-drugi-uczen-korzysta-z-ich-filmow-podczas-nauki,111170.html (23.05.2020).
Jarosz M., Możliwości kontra oczekiwania. Jak komunikują się instamatki i jakie wartości wyznają?, „Kultura – Media – Teologia” 2019 nr 39, s. 50–76.
Jarska L.M., Pracownik naukowy w mediach społecznościowych – od popularyzacji nauki do kreowania wizerunku*, https://apcz.umk.pl/czasopisma/index.php/TSB/article/view/TSB.2016.027/11072 (23.05.2020).
Kuchta-Nykiel M., Ilu użytkowników korzysta z sieci i social media w 2019 roku? https://socialpress.pl/2019/02/ilu-uzytkownikow-korzysta-z-sieci-i-social-media-w-2019-roku (23.05.2020).
Kuchta-Nykiel M., Od teraz Instagram pozwala na wyróżnianie i archiwizowanie Stories, https://socialpress.pl/2017/12/od-teraz-instagram-pozwala-na-wyroznianie-i-archiwizowanie-stories (23.05.2020).
Mama Lekarz – O mnie, https://www.mamalekarz.pl/o-mnie/ (23.05.2020).
Martens A., Formy i normy – język komunikacji internetowej, rozważania wstępne, Kwartalnik Internetowy „Komunikacja Społeczna” 2012 nr 2, www.komunikacjaspoleczna.edu.pl (23.05.2020).
Męcińska L., Osobista narracja jako sposób wyrażenia intersekcjonalnego aktywizmu ucieleśnionego w internecie: przypadek Eve C, „Studia de Cultura” 10 (2018) nr 1, s. 38–58.
Miotk A., Instagram i jego polscy użytkownicy, Polskie Badania Internetu Lipiec 2018, http://pbi.org.pl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-Instagram.pdf (23.05.2020).
„Młode matki najintensywniej korzystają z Instagrama”. Czy to one są najbardziej zagrożone uzależnieniem?, https://www.uzaleznieniabehawioralne.pl/raporty-z-badan/siecioholizm-raporty-z-badan/mlode-matki-najintensywniej-korzystaja-z-instagrama-czy-to-one-sa-najbardziej-zagrozone-uzaleznieniem-od-tego-medium/ (30.05.2020).
Nowakowska K., Mama ginekolog: Urok zwyczajności, https://www.vogue.pl/a/mama-ginekolog-urok-zwyczajnosci (30.05.2020).
Papieska Komisja ds. Środków Społecznego Przekazu, Instrukcja duszpasterska: Zjednoczenie i postęp (Communio et progressio), 1971, www.http://www.niedziela.pl/artykul/1506/Communio-et-progressio (23.05.2020).
Pawlak H., Nierebiński R., Społeczność wirtualna jako społeczny kanał kreowania zawartości Internetu, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia Informatica” 28 (2011) nr 656, s. 321–332.
Popielarczyk T., Instagram wprowadza transmisje na żywo, https://antyweb.pl/instagram-wprowadza-transmisje-na-zywo/ (23.05.2020).
Rybacka A.M., Moderowanie codzienności jako taktyka zdobywania popularności. Analiza modeli ekspresywnych w serwisie Instagram na przykładzie polskich instagramerek parentingowych, w: Od naturalizacji do funkcjonalizacji. Taktyki użytkowania serwisu Instagram, red. M. Babecki, S. Żyliński, https://depot.ceon.pl/bitstream/handle/123456789/16228/M.%20Babecki%2c%20Sz.%20%c5%bbyli%c5%84ski%20%28red.%29%2c%20Od%20naturalizacji%20do%20funkcjonalizacji.%20Taktyki%20u%c5%bcytkowania%20serwisu%20Instagram.pdf?sequence=1&isAllowed=y (23.05.2020).
Słownik języka polskiego, https://sjp.pwn.pl/szukaj/komunikowanie.html (30.05.2020).
Sochacki-Wójcicka N., http://premium-medical.pl/lekarze-i-specjalisci/nicole-sochacki-wojcicka (30.05.2020).
Socha-Jakubowska P., Krawiec S., Matka, Polka, milionerka, https://www.wprost.pl/tygodnik/10290621/matka-polka-milionerka.html (30.05.2020).
Strykowska J., Znaczenie mediów społecznościowych w procesie komunikowania i uczenia się, w: Media. Edukacja. Kultura. W stronę edukacji medialnej, red. W. Skrzydlewski, S. Dylak, Poznań–Rzeszów 2012.
Sudoł K., Influencer – gwiazda czy naciągacz, s. 2, „Głos Mordoru” 31 (2018) nr 6, http://glosmordoru.pl/wp-content/uploads/2018/06/GM_31.pdf (30.04.2020).
Użytkownicy social media w Polsce i na świecie, https://www.whysosocial.pl/uzytkownicy-social-media-w-polsce-i-na-swiecie/ (23.05.2020).
Wpływowi Polacy. Mama Ginekolog na liście TOP 50. Jest jedną z niewielu kobiet w rankingu, https://www.edziecko.pl/rodzice/7,79361,25366874,wplywowi-polacy-mama-ginekolog-na-liscie-top-50-jest-jedna.html (30.05.2020).
Zalewska-Bochenko A., Portale społecznościowe jako element społeczeństwa informacyjnego, Studia Informatica Pomerania 40 (2016) nr 2, s. 88–96, https://wneiz.pl/nauka_wneiz/studia_inf/40-2016/si-40-87.pdf (23.05.2020).
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain the copyright and full publishing rights without restrictions, and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).