Expert Instamatka – the role of Instagram in disseminating knowledge about children

Authors

  • Joanna Urbaś Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie

DOI:

https://doi.org/10.15633/ssc.3800

Keywords:

Instagram, education, social media, maternity, instamother

Abstract

Expert Instamatka – the role of Instagram in disseminating knowledge about children. In the era of a new media development, there are more and more opportunities to disseminate knowledge. One of the social platforms that has great educational potential is Instagram. The community of instamothers willingly and actively looks for a scientific content related to motherhood. Bloggers and influencers who are also mothers respond to these needs and at the same time convey the necessary theoretical and practical knowledge.

References

Adamiec T., 6 sposobów na tworzenie wirusowych treści, https://sprawnymarketing.pl/wirusowe-tresci/ (23.05.2020).

Adamska K., Hasztag czyli komunikat? Rola i funkcje hashtagów na Twitterze, „Studia Medioznawcze” 62 (2015) nr 3, s. 61–70.

Bakalarska J., Typy influencerów. Kto wpływa na konsumentów https://contentstandard.pl/typy-influencerow-kto-wplywa-na-konsumentow/ (30.05.2020).

Bąkowicz K., Wprowadzenie do definicji i klasyfikacji zjawiska fake newsa, „Studia Medioznawcze” 20 (2019) nr 3 (78), s. 280–289.

Blog – Hafija.pl, https://www.hafija.pl/wspolpraca (23.05.2020).

Blogerka Mama Lekarz przeprasza za wykorzystanie przepisu Olgi Smile, http://www.proto.pl/aktualnosci/blogerka-mama-lekarz-przeprasza-za-wykorzystanie-przepisu-olgi-smile (04.06.2020).

Buczek P., Instagram jako miejsce komunikacji wizualnej mediów z odbiorcami, „Naukowy Przegląd Dziennikarski” 2017 nr 4, s. 124–136.

Drobniak D., Jak influencerzy wpływają na decyzje zakupowe kobiet? [RAPORT], https://contentstandard.pl/jak-influencerzy-wplywaja-na-kobiety-raport/# (23.05.2020).

Fabijańczyk J., Cupriak A., Influencer marketing – praktycznie, https://www.loswiaheros.pl/zdjecia/influencer-marketing-praktycznie-whitepress.pdf (23.05.2020).

Gajewski M., Czapki z głów dla Mamy Ginekolog i jej fanów. Udało się zebrać 3 mln zł na WOŚP, https://www.spidersweb.pl/2020/01/mamaginekolog-3-mln-wosp.html (30.04.2020).

Goban-Klas T., Sienkiewicz P., Społeczeństwo informacyjne: Szanse, zagrożenia, wyzwania, Kraków 1999.

Gogołek W., Komunikacja sieciowa… Uwarunkowania, kategorie i paradoksy, Warszawa 2010.

Golka M., Czym jest społeczeństwo informacyjne, „Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny” 67 (2005) z. 4, https://repozytorium.amu.edu.pl/bitstream/10593/5615/1/19_Marian_Golka_Czym%20jest%20spo%c5%82ecze%c5%84stwo%20informacyjne_253-265.pdf (23.05.2020).

https://www.facebook.com/mamaginekolog/posts/884214321737829 (23.05.2020).

Influencer nowym nauczycielem? Co drugi uczeń korzysta z ich filmów podczas nauki, https://www.portalsamorzadowy.pl/edukacja/influencer-nowym-nauczycielem-co-drugi-uczen-korzysta-z-ich-filmow-podczas-nauki,111170.html (23.05.2020).

Jarosz M., Możliwości kontra oczekiwania. Jak komunikują się instamatki i jakie wartości wyznają?, „Kultura – Media – Teologia” 2019 nr 39, s. 50–76.

Jarska L.M., Pracownik naukowy w mediach społecznościowych – od popularyzacji nauki do kreowania wizerunku*, https://apcz.umk.pl/czasopisma/index.php/TSB/article/view/TSB.2016.027/11072 (23.05.2020).

Kuchta-Nykiel M., Ilu użytkowników korzysta z sieci i social media w 2019 roku? https://socialpress.pl/2019/02/ilu-uzytkownikow-korzysta-z-sieci-i-social-media-w-2019-roku (23.05.2020).

Kuchta-Nykiel M., Od teraz Instagram pozwala na wyróżnianie i archiwizowanie Stories, https://socialpress.pl/2017/12/od-teraz-instagram-pozwala-na-wyroznianie-i-archiwizowanie-stories (23.05.2020).

Mama Lekarz – O mnie, https://www.mamalekarz.pl/o-mnie/ (23.05.2020).

Martens A., Formy i normy – język komunikacji internetowej, rozważania wstępne, Kwartalnik Internetowy „Komunikacja Społeczna” 2012 nr 2, www.komunikacjaspoleczna.edu.pl (23.05.2020).

Męcińska L., Osobista narracja jako sposób wyrażenia intersekcjonalnego aktywizmu ucieleśnionego w internecie: przypadek Eve C, „Studia de Cultura” 10 (2018) nr 1, s. 38–58.

Miotk A., Instagram i jego polscy użytkownicy, Polskie Badania Internetu Lipiec 2018, http://pbi.org.pl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-Instagram.pdf (23.05.2020).

„Młode matki najintensywniej korzystają z Instagrama”. Czy to one są najbardziej zagrożone uzależnieniem?, https://www.uzaleznieniabehawioralne.pl/raporty-z-badan/siecioholizm-raporty-z-badan/mlode-matki-najintensywniej-korzystaja-z-instagrama-czy-to-one-sa-najbardziej-zagrozone-uzaleznieniem-od-tego-medium/ (30.05.2020).

Nowakowska K., Mama ginekolog: Urok zwyczajności, https://www.vogue.pl/a/mama-ginekolog-urok-zwyczajnosci (30.05.2020).

Papieska Komisja ds. Środków Społecznego Przekazu, Instrukcja duszpasterska: Zjednoczenie i postęp (Communio et progressio), 1971, www.http://www.niedziela.pl/artykul/1506/Communio-et-progressio (23.05.2020).

Pawlak H., Nierebiński R., Społeczność wirtualna jako społeczny kanał kreowania zawartości Internetu, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia Informatica” 28 (2011) nr 656, s. 321–332.

Popielarczyk T., Instagram wprowadza transmisje na żywo, https://antyweb.pl/instagram-wprowadza-transmisje-na-zywo/ (23.05.2020).

Rybacka A.M., Moderowanie codzienności jako taktyka zdobywania popularności. Analiza modeli ekspresywnych w serwisie Instagram na przykładzie polskich instagramerek parentingowych, w: Od naturalizacji do funkcjonalizacji. Taktyki użytkowania serwisu Instagram, red. M. Babecki, S. Żyliński, https://depot.ceon.pl/bitstream/handle/123456789/16228/M.%20Babecki%2c%20Sz.%20%c5%bbyli%c5%84ski%20%28red.%29%2c%20Od%20naturalizacji%20do%20funkcjonalizacji.%20Taktyki%20u%c5%bcytkowania%20serwisu%20Instagram.pdf?sequence=1&isAllowed=y (23.05.2020).

Słownik języka polskiego, https://sjp.pwn.pl/szukaj/komunikowanie.html (30.05.2020).

Sochacki-Wójcicka N., http://premium-medical.pl/lekarze-i-specjalisci/nicole-sochacki-wojcicka (30.05.2020).

Socha-Jakubowska P., Krawiec S., Matka, Polka, milionerka, https://www.wprost.pl/tygodnik/10290621/matka-polka-milionerka.html (30.05.2020).

Strykowska J., Znaczenie mediów społecznościowych w procesie komunikowania i uczenia się, w: Media. Edukacja. Kultura. W stronę edukacji medialnej, red. W. Skrzydlewski, S. Dylak, Poznań–Rzeszów 2012.

Sudoł K., Influencer – gwiazda czy naciągacz, s. 2, „Głos Mordoru” 31 (2018) nr 6, http://glosmordoru.pl/wp-content/uploads/2018/06/GM_31.pdf (30.04.2020).

Użytkownicy social media w Polsce i na świecie, https://www.whysosocial.pl/uzytkownicy-social-media-w-polsce-i-na-swiecie/ (23.05.2020).

Wpływowi Polacy. Mama Ginekolog na liście TOP 50. Jest jedną z niewielu kobiet w rankingu, https://www.edziecko.pl/rodzice/7,79361,25366874,wplywowi-polacy-mama-ginekolog-na-liscie-top-50-jest-jedna.html (30.05.2020).

Zalewska-Bochenko A., Portale społecznościowe jako element społeczeństwa informacyjnego, Studia Informatica Pomerania 40 (2016) nr 2, s. 88–96, https://wneiz.pl/nauka_wneiz/studia_inf/40-2016/si-40-87.pdf (23.05.2020).

Downloads

Published

2021-01-31

Issue

Section

Dział tematyczny