Integrating the needs of the labor market and university didactics in acquiring professional competences

Authors

  • Bernadetta Cich Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie

DOI:

https://doi.org/10.15633/ssc.3803

Keywords:

University, students, internships, knowledge, skills, competences

Abstract

Integrating the needs of the labor market and university didactics in acquiring professional competences. The University prepares young people for full participation in social life by providing knowledge and skills as well as developing practical professional competences. Responsibility for the future of young people reinforces the need to reconcile the identity of universities as centers for the development of thought with practical education. The aim of this article is to show the activities of the Institute of Journalism and Social Communication at the Pontifical University of John Paul II in Krakow, enabling students to combine academic education with professional preparation as part of an internship project. The article describes this project, its context and practical significance.

References

Jan Paweł II, Przemówienie do przedstawicieli świata nauki, w: Zintegrowana Baza Tekstów Papieskich, Lublin 1987, http://www.nauczaniejp2.pl/dokumenty/wyswietl/id/677 (20.08.2019).

Projekt „Staże dla studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II”, nr POWR.03.01.00-S129/17, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój. Operatorem środków jest Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, http://www.upjp2.edu.pl/fundusze-unijne/sta%C5%BCe-dla-student%C3%B3w-dziennikarstwa-i-komunikacji-spo%C5%82ecznej-uniwersytetu-papieskiego#overlay-context=node/674 (20.08.2019).

Santorski J., Kobieta może być i kobieca, i drapieżna, i skuteczna w biznesie, w: Business & Prestige, https://businessandprestige.pl/rozmowy-business-and-prestige-jacek-santorski/?fbclid=IwAR3B_eNQx-lFoGFl2QHuAdg1nIxRa_iiqfsW0vssepYniVdq50f7GXmwgxHE (20.08.2019).

Downloads

Published

2021-01-31

Issue

Section

Activities for the community