The history and interpretation of musical communication
DOI:
https://doi.org/10.15633/ssc.3841Keywords:
music, communication, history, music genre, origins, Benedict XVIAbstract
The history and interpretation of musical communication. Music plays one of the central roles in the history of interpersonal communication. From ancient times, various musical forms, simple at first and later more complex, have accompanied man. Musical communication and content differ from other forms of expression in that they are significantly more abstract in transmitting their content and use. This is true not only of the human voice but other natural sounds and musical instruments. The purpose of this paper is to present an emanational analysis of musical sources as proposed by Pope Benedict XVI as well as with selected information relating to sources, musical genres and the history of this form of communication.References
Badowski Ł., Jan Sebastian Bach. Tak brzmi arytmetyka muzyki, 22 września 2015, http://wyborcza.pl/1,145452,18863243,jan-sebastian-bach-tak-brzmi-arytmetyka-muzyki.html (27.03.2018).
Benedykt XVI, O znaczeniu inspiracji wiary w muzyce, Castel Gandolfo, 4 lipca 2015 r.
Bielscy T.W., Krótka historia bluesa, http://www.tbking.eu/historia_bluesa.html (02.04.2018).
Burkholder J.P., Grout D.J., Palisca C.V., A History of Western Music (Tenth edition), W.W. Norton & Company 2019.
Chomiński J., Wilkowska-Chomińska K., Historia muzyki, Kraków 1990.
Gloger Z., Muzyka, w: Encyklopedia staropolska, t. 2, Warszawa 1901, indeks G.
Lasocki J.K., Podstawowe wiadomości z nauki o muzyce, Kraków 2009.
Moraczewski K., Komunikacja muzyczna – krótki przegląd historyczny, „Kultura Współczesna” 2001 nr 4, s. 16–24.
Moraczewski K., Wewnętrzna historyczność muzyki, „Res Facta Nova” 16/25 (2015), s. 8–24.
Muzy i ich atrybuty, http://mitologia.klp.pl (24.03.2018).
Muzyka, http://www.wjl.maius.uj.edu.pl/muzyka (28.03.2018).
Opery świata – Top 8, http://www.goforworld.com/artykuly/opery-swiata-top-8/ (26.03.2018).
Przewodnik operowy – najsłynniejsi śpiewacy, https://sites.google.com/site/przewodnikoperowy/najslynniejsi-spiewacy (02.04.2018).
Sonata, http://www.rmfclassic.pl/encyklopedia/sonata.html (28.03.2018).
Sonata klasyczna ogólnie, https://sites.google.com/site/muzykaklasyczna/1.sonataklasycznaogólnie (28.03.2018).
Tagg Ph., Analysing popular music: theory, method and practice, „Popular Music” 2 (1982), s. 37–67.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Twórca oświadcza, że służą mu prawa autorskie do utworu i że nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem oraz że utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób.
Twórca zezwala Uniwersytetowi Papieskiemu Jana Pawła II w Krakowie na nieodpłatne, niewyłączne i nieograniczone w czasie korzystanie z utworu, to jest:
- utrwalanie i zwielokrotnianie: wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;
- obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono (wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym);
- włączenie utworu w skład utworu zbiorowego;
- udzielanie przez Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie sublicencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie udostępnia utwór na Platformie Czasopism należącej do uczelni, na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska. Tym samym uprawnia wszystkich zainteresowanych do korzystania z utworu pod następującymi warunkami:
- zostanie podany autor i tytuł utworu,
- zostanie podane miejsce publikacji (tytuł czasopisma i adres internetowy do oryginalnie opublikowanego utworu),
- utwór będzie dystrybuowany w sposób niekomercyjny,
- nie będą tworzone utwory zależne.