How to evangelize the digital world. Suggestions from pope Benedict XVI’s messages for World Communications Days
DOI:
https://doi.org/10.15633/ssc.765Keywords:
evangelization, digital world, Benedict XVI, messages for World Communications Day, digital evangelizersAbstract
In recent years we have been able to observe a remarkable growth of media and new forms of communication. This new world is an opportunity and a challenge for the Church. Pope Benedict XVI in his Messages for World Communications Day has urged us to undertake the work of evangelization of the digital world. He entrusted this task primarily to priests and young Catholics, and the special place for bearing witness should be the social networks. In Benedict’s messages certain principles for evangelizers of the digital world can be found. According to the author of the article these are: inculturation, authenticity, respect and dialogue, silence, direct human contact. Finally, the author formulates the Digital Evangelizer Decalogue.References
Środki przekazu: sieć komunikacji, jedności i współpracy (24.01.2006).
Dzieci i środki przekazu jako problem wychowawczy (24.01.2007).
Szukanie prawdy, by się nią dzielić (24.01.2008).
Nowe technologie, nowe relacje. Trzeba rozpowszechniać kulturę szacunku, dialogu i przyjaźni (24.01.2009).
Kapłan i duszpasterstwo w świecie cyfrowym: nowe media w służbie Słowa (24.01.2010).
Nowe technologie komunikacyjne i głoszenie Ewangelii (24.01.2011).
Milczenie i słowo drogą ewangelizacji (24.01.2012).
Serwisy społecznościowe: portale prawdy i wiary; nowe przestrzenie ewangelizacji (24.01.2013).
Address of pope Francis to participants in the Plenary Assembly of the Pontifical Council for the Laity, 7 December 2013, www.vatican.va/holy_father/francesco/speeches/2013/december/index_en.htm (30.12.2013).
Przemówienie Ojca Świętego Franciszka na audiencji dla uczestników Zgromadzenia Plenarnego Papieskiej Rady ds. Środków Społecznego Przekazu, 21.09.2013, www.vatican.va/holy_father/francesco/speeches/2013/september/documents/papa-francesco_20130921_plenaria-pccs_pl.html (18.12.2013).
www.facebook.com/facebook?fref=ts (30.12.2013).
Fisichella R., The new evangelization. Responding to the challenge of indifference, Gracewing 2012.
Lis M., Edukacja medialna: niedostrzegany postulat „Inter Mirifica”, referat podczas konferencji 50 lat Dekretu Soboru Watykańskiego II „Inter Mirifica”: dziedzictwo i perspektywy, Kraków, 5.12.2013.
Prado Flores J. H., Nowi ewangelizatorzy dla Nowej Ewangelizacji, przekł. B. Jakubowski, Poznań 2013.
„Priests Online” Series. A Register Experts Forum, www.ncregister.com/daily-news/priests-online-series (20.12.2013).
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 Wojciech Mleczko CR
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 Unported License.
Twórca oświadcza, że służą mu prawa autorskie do utworu i że nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem oraz że utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób.
Twórca zezwala Uniwersytetowi Papieskiemu Jana Pawła II w Krakowie na nieodpłatne, niewyłączne i nieograniczone w czasie korzystanie z utworu, to jest:
- utrwalanie i zwielokrotnianie: wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;
- obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono (wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym);
- włączenie utworu w skład utworu zbiorowego;
- udzielanie przez Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie sublicencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie udostępnia utwór na Platformie Czasopism należącej do uczelni, na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska. Tym samym uprawnia wszystkich zainteresowanych do korzystania z utworu pod następującymi warunkami:
- zostanie podany autor i tytuł utworu,
- zostanie podane miejsce publikacji (tytuł czasopisma i adres internetowy do oryginalnie opublikowanego utworu),
- utwór będzie dystrybuowany w sposób niekomercyjny,
- nie będą tworzone utwory zależne.