Umiędzynarodowienie badań medioznawczych i kształcenia akademickiego – studium przypadku
DOI:
https://doi.org/10.15633/ssc.3842Słowa kluczowe:
umiędzynarodowienie w szkolnictwie wyższym, projekty międzynarodowe, Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, medioznawcze konferencje międzynarodoweAbstrakt
Umiędzynarodowienie badań medioznawczych i kształcenia akademickiego – studium przypadku. Artykuł dotyczy aktualnej w polskim szkolnictwie wyższym oraz w wymiarze światowym kategorii umiędzynarodowienia. Zalety oraz wyzwania wiążące się z tym procesem zostały w tekście przedstawione w studium przypadku umiędzynaradawiania badań medioznawczych oraz kształcenia medialnego w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie.
Bibliografia
Archiwum prywatne (10.05.2019).
Antonowicz D., Lepsze jutro było wczoraj, czyli mity dotyczące umiędzynarodowienia szkolnictwa wyższego, w: Czas internacjonalizacji II. Perspektywy, priorytety, projekty, red. B. Siwińska, G. Mazurek, Warszawa 2017.
Bień I., Studenci zagraniczni w Polsce, „Analizy. Biuro Analiz Sejmowych” 2018 nr 1 (147).
Mazurek G., Zarządzanie uczelnią międzynarodową – perspektywa krajowa – Akademia Leona Koźmińskiego, w: Czas internacjonalizacji. Wyzwania dla polskich uczelni, red. B. Siwińska, M. Zimnak, Warszawa 2016.
Siwińska B., Mazurek G., Wstęp, w: Czas internacjonalizacji II. Perspektywy, priorytety, projekty, red. B. Siwińska, G. Mazurek, Warszawa 2017.
Program CEEPUS – Środkowoeuropejski Program Wymiany Uniwersyteckiej, https://nawa.gov.pl/naukowcy/ceepus (5.05.2019).
Program Erasmus+, www. upjp2.edu.pl/Erasmus (5.05.2019).
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 20 września 2018 r. w sprawie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych oraz dyscyplin artystycznych, http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20180001818/O/D20181818.pdf (5.05.2019).
The Erasmus Impact Study. Effects of mobility on the skills and employability of students and the internationalisation of higher education institutions, EU 2014, https://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/sites/erasmusplus2/files/erasmus-impact_en.pdf (5.05.2019).
Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20180001668/U/D20181668Lj.pdf (5.05.2019).
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Twórca oświadcza, że służą mu prawa autorskie do utworu i że nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem oraz że utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób.
Twórca zezwala Uniwersytetowi Papieskiemu Jana Pawła II w Krakowie na nieodpłatne, niewyłączne i nieograniczone w czasie korzystanie z utworu, to jest:
- utrwalanie i zwielokrotnianie: wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;
- obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono (wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym);
- włączenie utworu w skład utworu zbiorowego;
- udzielanie przez Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie sublicencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie udostępnia utwór na Platformie Czasopism należącej do uczelni, na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska. Tym samym uprawnia wszystkich zainteresowanych do korzystania z utworu pod następującymi warunkami:
- zostanie podany autor i tytuł utworu,
- zostanie podane miejsce publikacji (tytuł czasopisma i adres internetowy do oryginalnie opublikowanego utworu),
- utwór będzie dystrybuowany w sposób niekomercyjny,
- nie będą tworzone utwory zależne.