Strategy of campaign management on the example of audiovisual messages of the pro‑life movement
DOI:
https://doi.org/10.15633/ssc.1602Keywords:
pro‑life campaign, pragmatic and context analysis, hammer advertising, shockvertisingAbstract
This article discusses the issue of campaigns that are not focused on consumption goods, but promote such values as life from the moment of natural conception. Pragmatic and context analysis has been performed on the messages that – although classified as persuasive communication – focus on certain ideas other than material goods. Analyses of messages representative of particular types (visual and audiovisual advertising, based on negative or positive emotions) point to a strong tendency to use traditional advertising strategies. First of all, it entails being based on a controversial message, which may violate the boundaries of the recipients’ aesthetics and thus oriented towards shockvertising, and secondly – quite the opposite: being based on a message with features characteristic of such genres as e.g. a document. The conclusions reached after the conducted analyses point to the need for this type of campaigns, which is based not on intrusive persuasive communication, but rather on a positive and kind message, which increases the attractiveness of the message itself. A direction is indicated which should be observed – in the author’s opinion – by specialists responsible for preparing and conducting a media and image strategy in the pro‑life movement structures.References
Augustyniak A., Reklama podprogowa – fakt czy artefakt?, Warszawa 1998.
Altheide D. L., Snow R., Media worlds in the postjournalism era, cyt. za: M. Lisowska‑Magdziarz, Bunt na sprzedaż, Kraków 2000.
Albin K., Reklama. Przekaz, odbiór, interpretacja, Wrocław 2000.
Heath R., Ukryta moc reklamy. Co tak naprawdę wpływa na wybór marki?, przekł. A. Nowak, Gdańsk 2006.
http://jedyniesluszne.blox.pl/2015/04/Skad‑sie‑biora‑zdjecia‑pro‑life.html (2.09.2015).
http://niezalezna.pl/66043-skuteczna‑kampania‑antyaborcyjna (14.04.2015).
http://www.deon.pl/po‑godzinach/dobra‑reklama/art,16,najlepsza‑reklama‑pro‑life‑w‑historii‑ocen‑sam.html (31.08.2015).
http://www.deon.pl/pro‑life/inspiracje/art,10,prosto‑z‑brzucha‑mamy‑zobacz‑piekne‑zdjecia,zdjecie,17.html (2.09.2015).
http://www.hps.cam.ac.uk/visibleembryos/s7_4.html (2.09.2015).
http://www.katolik.pl/pierwszy‑videoblog‑pro‑life‑w‑polsce-,23915,794,news.html (1.09.2015).
http://www.lennartnilsson.com/q_a.html (4.09.2015).
http://www.pro‑life.org.pl/2010/11/on‑jest‑w‑drodze‑brytyjska‑kampania.html (3.09.2015).
http://www.pro‑life.pl/baza‑wiedzy/galerie/czlowiek‑przed‑narodzeniem (2.09.2015).
http://www.se.pl/wiadomosci/polska/szok‑zdjecia‑plodu‑w‑kawalkach‑i‑hitler‑kampania‑a_132248.html (28.08.2015).
http://www.thehindu.com/multimedia/dynamic/01621/ULTRA_1621097e.jpg (4.09.2015).
http://www.wiadomosci24.pl/artykul/on_jest_w_drodze_czyli_zdjecie_usg_plodu_jezusa_142630.html (3.09.2015).
https://www.youtube.com/watch?v=-jm4XZV2fk0 (5.09.2015).
Hugo‑Bader J., Niemy krzyk, „Gazeta Wyborcza” nr 517, 26 lutego 1991, s. 8.
Jachnis A., Terelak J. F., Psychologia konsumenta i reklamy, Bydgoszcz 2002.
Jan Paweł II, Encyklika Evangelium vitae.
Kerckhove, de D., Powłoka kultury. Odkrywanie nowej elektronicznej rzeczywistości, tłum. W. Sikorski, P. Nowakowski, Warszawa 1996.
Penc J., Kreowanie zachowań w organizacji, Warszawa 2001.
Szucki T., Encyklopedia marketingu, Warszawa 1998.
Toscani O., Reklama – uśmiechnięte ścierwo, tłum. M. Misiorny, Warszawa 1997.
Wiedza o reklamie, red. M. Siwiec, Bielsko‑Biała, 2009.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Twórca oświadcza, że służą mu prawa autorskie do utworu i że nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem oraz że utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób.
Twórca zezwala Uniwersytetowi Papieskiemu Jana Pawła II w Krakowie na nieodpłatne, niewyłączne i nieograniczone w czasie korzystanie z utworu, to jest:
- utrwalanie i zwielokrotnianie: wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;
- obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono (wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym);
- włączenie utworu w skład utworu zbiorowego;
- udzielanie przez Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie sublicencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie udostępnia utwór na Platformie Czasopism należącej do uczelni, na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska. Tym samym uprawnia wszystkich zainteresowanych do korzystania z utworu pod następującymi warunkami:
- zostanie podany autor i tytuł utworu,
- zostanie podane miejsce publikacji (tytuł czasopisma i adres internetowy do oryginalnie opublikowanego utworu),
- utwór będzie dystrybuowany w sposób niekomercyjny,
- nie będą tworzone utwory zależne.