Mediaton as a educational method
DOI:
https://doi.org/10.15633/ssc.2005Keywords:
peer mediation, education, responsible youngAbstract
Mediation is a commonly used method of conflict resolution. It is also widely used in building the responsibility of the younger generation. The use of mediations is a form of personal and civic education of this social group. In this application, the mediation undertaken a number of functions, in particular taking over responsibility for their own behavior of young people, shaping the attitude of tolerance, values and morals, as well as communication skills and mediation. This is particularly important in the era of reforming the Polish system of upbringing and education. Not without significance is also taking action to support the family in carrying out its functions of education, building social attitudes and moral. Mediation is a tool that develops empathy in young people and to sensitize each other, building interpersonal relationships, which in today’s world often replace new technologies.References
Czarnecka‑Dzialuk B., Wójcik D., Mediacja w sprawach nieletnich w świetle teorii i badań, Warszawa 2001.
Gmitrowicz D., Jędrzejczak J., Od kreatywności do innowacyjności, Warszawa 2013.
Gójska A., Huryn V., Mediacja w rozwiązywaniu konfliktów rodzinnych, Warszawa 2007.
Lewicka A., Grudziewska E., Mediacja sądowa. Alternatywna metoda resocjalizacyjna?, Lublin 2010.
Łęcki K., Szóstak A., Komunikacja interpersonalna w pracy socjalnej, Warszawa 1996.
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej, Mediacje rodzinne w praktyce. Poradnik, Kraków 2008.
Profesjonalny mediator: zostań nim. Poradnik metodyczny, red. A. Lewicka, Lublin 2008.
Słownik etyczny, red. S. Jedyna, Lublin 1990.
Vademecum skutecznej profilaktyki młodzieży, red. S. Grzelak, Warszawa 2015.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Twórca oświadcza, że służą mu prawa autorskie do utworu i że nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem oraz że utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób.
Twórca zezwala Uniwersytetowi Papieskiemu Jana Pawła II w Krakowie na nieodpłatne, niewyłączne i nieograniczone w czasie korzystanie z utworu, to jest:
- utrwalanie i zwielokrotnianie: wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;
- obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono (wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym);
- włączenie utworu w skład utworu zbiorowego;
- udzielanie przez Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie sublicencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie udostępnia utwór na Platformie Czasopism należącej do uczelni, na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska. Tym samym uprawnia wszystkich zainteresowanych do korzystania z utworu pod następującymi warunkami:
- zostanie podany autor i tytuł utworu,
- zostanie podane miejsce publikacji (tytuł czasopisma i adres internetowy do oryginalnie opublikowanego utworu),
- utwór będzie dystrybuowany w sposób niekomercyjny,
- nie będą tworzone utwory zależne.