The world of legal values in the media
DOI:
https://doi.org/10.15633/ssc.3332Keywords:
legal values, validity of the law, images of the values, public opinionAbstract
The presented article focuses on the media communication of legal values. The author aims to analyse the area of public discourse concerning both normative and postulative legal values which are interpreted in social communication, as well as represented, evaluated and handled by the media to create the image of these values in public opinion. In her article the author presents three aspects of the values’ presence, asserting that the established values are binding in the assessment of facts in the physical world, whereas in the media these values are represented by the broadcasters in the context of liberal, eli-
tist or participatory and deliberative democracy, allowing the recipients to choose the option with which they could identify themselves.
References
Bator A. i in., Wprowadzenie do nauk prawnych. Leksykon tematyczny, Warszawa 2006.
Gizbert-Studnicki T., Język prawny a obraz świata, w: Prawo w zmieniającym się społeczeństwie, red. G. Skąpska, Kraków 1992, s. 149–161.
Jarra E., Ogólna teoria prawa, wyd. 2. rozszerzone i uzupełnione, Warszawa 1922.
Krąpiec M. A., Człowiek i prawo naturalne, wyd. 3, Lublin 1993.
Radbruch G., Filozofia prawa, przekł. E. Nowak, Warszawa 2009.
Stelmach J., Brożek B., Metody prawnicze. Logika, analiza, argumentacja, hermeneutyka, Kraków 2004.
Szwed R., Reprezentacje opinii publicznej w dyskursie publicznym, Lublin 2011.
Tokarczyk R., Filozofia prawa, wyd. 9, Lublin 2004.
Znamierowski C., Szkoła prawa. Rozważania o państwie, Warszawa 1988.
www.sieciwsparcia.pl (20.03.2018).
Downloads
Published
Issue
Section
License
Twórca oświadcza, że służą mu prawa autorskie do utworu i że nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem oraz że utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób.
Twórca zezwala Uniwersytetowi Papieskiemu Jana Pawła II w Krakowie na nieodpłatne, niewyłączne i nieograniczone w czasie korzystanie z utworu, to jest:
- utrwalanie i zwielokrotnianie: wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;
- obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono (wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym);
- włączenie utworu w skład utworu zbiorowego;
- udzielanie przez Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie sublicencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie udostępnia utwór na Platformie Czasopism należącej do uczelni, na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska. Tym samym uprawnia wszystkich zainteresowanych do korzystania z utworu pod następującymi warunkami:
- zostanie podany autor i tytuł utworu,
- zostanie podane miejsce publikacji (tytuł czasopisma i adres internetowy do oryginalnie opublikowanego utworu),
- utwór będzie dystrybuowany w sposób niekomercyjny,
- nie będą tworzone utwory zależne.