The program of formation of evangelizers in the School of Evangelization of St. Andrew’s
DOI:
https://doi.org/10.15633/acr.3639Keywords:
evangelization, evangelizers, formation programAbstract
The new evangelization is an instrument needed to proclaim the Gospel of Jesus Christ, the same but new in zeal, method and means. The ideas of the School of St. Andrew’s Evangelization, which have been presented, are a practical response to this call. The article consists of a detailed analysis of the whole vision, methodology and strategy of the pastoral program of the School of Evangelization. It is role and concern for taking up the challenges of the new evangelization has been taken into account. A synthesis of the thoughts of the methods was presented, as well as a detailed description of the formation program. The hope that the research undertaken will contribute to a deepening of the existing knowledge, which could contribute to the use of the above mentioned program, to the formation of new evangelizers for the new evangelization, is not without foundation.
References
Benedykt XVI, Homilia podczas Mszy św. na rozpoczęcie Synodu Biskupów, „L’Osservatore Romano” (wyd. pol.) 33 (2012) nr 11 (347), s. 17.
Biela B., Szkoły nowej ewangelizacji w Polsce – zasady i sposoby działania, w: Nowa ewangelizacja wyzwaniem dla Kościoła w Polsce, red. B. Biela, Katowice 2011,
s. 453.
Dziewiecki M., Komunikacja pastoralna, Kraków 2005.
Franciszek, Posynodalna adhortacja apostolska Ewangelii gaudium, Watykan 2013.
Konstytucja dogmatyczna o Kościele Lumen gentium, w: Sobór Watykański II, Konstytucje, dekrety, deklaracje, Poznań 1986, s. 105–170.
Lewek A., Nowa ewangelizacja w duchu Soboru Watykańskiego II, t. 1, Katowice 1995.
Lewek A., Nowa ewangelizacja w duchu Soboru Watykańskiego II, t. 2, Katowice 1995.
Mleczko W., Nauka i świętość. Formacja kapłańska w myśli i działalności Zmartwychwstańców, Kraków 2014.
Pismo Święte Starego i Nowego Testamentu w przekładzie z języków oryginalnych (Biblia Tysiąclecia), red. A. Jankowski, L. Stachowiak, T. Hergesel, K. Romaniuk, Poznań 20035.
Prado Flores J. H., Formacja uczniów, Łódź 1992.
Prado Flores J. H., Jan, formacja uczniów, Stryszawa 2011.
Prado Flores J. H., Logistyka międzynarodowa, Stryszawa 2014.
Prado Flores J. H., Nowi ewangelizatorzy dla Nowej Ewangelizacji, Poznań 2013.
Prado Flores J. H., Projekt pastoralny Szkoły Świętego Andrzeja, Stryszawa 2008.
Prado Flores J. H., Sekret Pawła: zawodnik Jezusa Chrystusa, Łódź 1996.
Spyra P., Formacja ewangelizatorów Międzynarodowej Szkole Ewangelizacji św. Andrzeja, Lublin 2016.
Synod Biskupów, XIII Zwyczajne Zgromadzenie Ogólne, Nowa ewangelizacja dla przekazu wiary chrześcijańskiej. Lineamenta, Watykan 2011, nr 22, http://www.vatican.va/roman_curia/synod/documents/rc_synod_doc_20110202_lineamenta-xiii-assembly_pl.html.
Szlachetka W., Fenomen szkół nowej ewangelizacji, Kraków 2011.
Widenka M., Fenomen katolickich kerygmatycznych szkół nowej ewangelizacji, „Studia Pastoralne” 6 (2010), s. 257–287.
http://evangelizacion.net/wp/curriculum-vitae/ (18.04.2018).
http://www.galilea.pl/sne/opis-kursow (16.05.2018).
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain the copyright and full publishing rights without restrictions, and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).