Ideowe i artystyczne wartości obrazu Matki Bożej, namalowanego przez Adolfa Hyłę, według projektu Sł. B. Pauli Zofii Tajber

Autor

  • Benignus Wanat Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie

DOI:

https://doi.org/10.15633/fhc.1155

Słowa kluczowe:

obraz Matki Bożej, Adolf Hyła, Paula Zofia Tajber

Abstrakt

Przedmiotem analizy jest obraz Matki Bożej namalowany w typie Niepokalanej w pełnej postaci, w dwóch wersjach, zróżnicowanych symbolami Trójcy Świętej. Oba obrazy namalowane zostały według wstępnego projektu, wykonanego farbami pastelowymi na kartonie. Artysta Adolf Hyła namalował je według wskazań m. Pauli Zofii Tajber, założycielki Zgromadzenia Najświętszej Duszy Chrystusa Pana, która w dniu 13 września 1953 roku miała wizję - objawienie Matki Bożej w pierwotnej kaplicy zgromadzenia na Prądniku Białym.

Pobrania

Opublikowane

2024-05-06

Numer

Dział

Artykuły

Podobne artykuły

11-20 z 51

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.