Lwowska kopia zaginionego obrazu pędzla Iacomo Negrettiego zwanego Palma Il Vecchio

Autor

  • Marta Giżyńska-Matecka
  • Tomasz Węcławowicz

DOI:

https://doi.org/10.15633/fhc.1236

Słowa kluczowe:

zaginiony obraz, kopia, Lwów, Iacomo Negretti zwany Palma Il Vecchio

Abstrakt

Od przeszło stu lat w prywatnych zbiorach w Krakowie znajduje się obraz Świętej Rodziny malowany temperą (?) na pergaminie. Spod wyblakłej malatury przebijają ciemne litery, albowiem podobrazie było pierwotnie dokumentem spisanym antykwą. Pergaminowy arkusz o wymiarach 45 x 50 cm z nieaktualnym tekstem wtórnie wykorzystano malując na odwrocie obraz przestawiając przy tym format o 90 stopni. Dokument jest ozdobnym odpisem przywileju odpustowego nadanego przez papieża Piusa VI dla lwowskiego klasztoru Bernardynek w r. 1777. Na tym samym arkuszu, u dołu widnieje potwierdzenie autentyczności wystawione w pałacu obroszyńskim przez ówczesnego arcybiskupa lwowskiego Wacława Hieronima Sierakowskiego. Zatem zarówno odpis jak i potwierdzenie wystawiono łącznie w lwowskiej kurii arcybiskupiej.

Pobrania

Opublikowane

2024-05-07

Numer

Dział

Artykuły

Podobne artykuły

11-20 z 133

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.