Resounding Through the Ages: The Seven Last Words of Christ
DOI:
https://doi.org/10.15633/pms.2103Słowa kluczowe:
organ music, liturgical music, seven last words of ChristAbstrakt
The life, death, and resurrection of Jesus Christ has served as the source for innumerable musical creations spanning the centuries, including a colorful array of compositions inspired by The Seven Last Words of Christ. This musico-theological analysis is an attempt to describe how Part I of Pamela Decker’s epic work for solo organ, The Seven Last Words and Triumph of Christ, artfully communicates the power, depth, and beauty of Christ’s timeless words by way of pitch, rhythm, texture, registration, and use of pre-existing melody.
Bibliografia
Bonaventure Saint, Bonneval A., The Seven Last Words of Christ, transl. by R. Nixon OSB, TAN Books, North Carolina, Gastonia 2023.
Bonneval A., Tractatus de septem verbis Domini in cruce tractatus pius iuxta & eruditus, Apud Martinum Caesarem, Antuerpiae 1532.
Decker P., The Seven Last Words and Triumph of Christ for Organ, Part 1: The Seven Last Words, Wayne Leupold Editions, Colfax, North Carolina 2018.
The New American Bible. Revised Edition, World Catholic Press, New Jersey, Totowa 1987.
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autorzy publikujący w czasopiśmie udzielają jego wydawcy zgody o następującej treści:
- Autor zachowuje autorskie prawa majątkowe do utworu, a jednocześnie udziela wydawcy czasopisma zgody na jego pierwszą publikację w wersji drukowanej i wersji online na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe oraz zgody na wykonywanie opracowań, w tym przekładów.
- Autor ma możliwość udzielania zgody niewyłącznej na opublikowanie utworu w wersji, która ukazała się w czasopiśmie (np. zamieszczenia go w repozytorium instytucjonalnym lub opublikowania w książce), wraz z informacją o jego pierwszej publikacji w czasopiśmie.
- Autor może umieścić swój utwór online (np. w repozytorium instytucjonalnym lub na swojej stronie internetowej) jeszcze przed zgłoszeniem utworu do czasopisma.