Resounding Through the Ages: The Seven Last Words of Christ
DOI:
https://doi.org/10.15633/pms.2103Słowa kluczowe:
organ music, liturgical music, seven last words of ChristAbstrakt
The life, death, and resurrection of Jesus Christ has served as the source for innumerable musical creations spanning the centuries, including a colorful array of compositions inspired by The Seven Last Words of Christ. This musico-theological analysis is an attempt to describe how Part I of Pamela Decker’s epic work for solo organ, The Seven Last Words and Triumph of Christ, artfully communicates the power, depth, and beauty of Christ’s timeless words by way of pitch, rhythm, texture, registration, and use of pre-existing melody.
Bibliografia
Bonaventure Saint, Bonneval A., The Seven Last Words of Christ, transl. by R. Nixon OSB, TAN Books, North Carolina, Gastonia 2023.
Bonneval A., Tractatus de septem verbis Domini in cruce tractatus pius iuxta & eruditus, Apud Martinum Caesarem, Antuerpiae 1532.
Decker P., The Seven Last Words and Triumph of Christ for Organ, Part 1: The Seven Last Words, Wayne Leupold Editions, Colfax, North Carolina 2018.
The New American Bible. Revised Edition, World Catholic Press, New Jersey, Totowa 1987.
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Twórca oświadcza, że przysługują mu prawa autorskie do utworu i że nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem oraz że utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób.
Twórca zezwala Uniwersytetowi Papieskiemu Jana Pawła II w Krakowie na nieodpłatne, niewyłączne i nieograniczone w czasie korzystanie z utworu, to jest:
- utrwalanie i zwielokrotnianie: wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;
- obrót oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono (wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym);
- włączenie utworu w skład utworu zbiorowego;
- udzielanie przez Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie sublicencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe (CC BY 4.0)
Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie udostępnia utwór na Platformie Czasopism należącej do uczelni, na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe (CC BY 4.0) Tym samym uprawnia wszystkich zainteresowanych do korzystania z utworu pod następującymi warunkami:
- zostanie podany autor i tytuł utworu,
- zostanie podane miejsce publikacji (tytuł czasopisma i adres internetowy do oryginalnie opublikowanego utworu).