Magnificat: an exploration of sacred music in the United States
DOI:
https://doi.org/10.15633/pms.2205Słowa kluczowe:
Sacred Music, Roman Catholic Church, United States, Higher EducationAbstrakt
The landscape of sacred music in the United States is broad and wide and cannot be neatly defined into a collective approach or style. The boundaries of Roman Catholic sacred music in America have been expanding further and further since the establishment of the liturgical reforms outlined by the Second Vatican Council’s Constitution on the Sacred Liturgy (Sacrosanctum Concilium), and it was through this new sense of “freedom” that alternative styles of liturgical music emerged during the past 60 years. Interestingly, the state of Minnesota was at the center of this liturgical music revolution as composers associated with the University of St. Thomas, St. John’s University, and St. Catherine’s University composed a large portion of ‘new’ liturgical music. This article explores the musical trends of the past 60 years in the United States, and offers suggestions regarding the practice and education of sacred music in America and beyond.
Bibliografia
Address of His Holiness Pope Francis to the “Scholae Cantorum” of the Italian Association of Saint Cecilia, 28.09.2019, https://www.vatican.va/content/francesco/en/speeches/2019/september/documents/papa-francesco_20190928_scholae-cantorum.html.
Address of John Paul II to the Participants in the Plenary Assembly of The Pontifical Commission for the Cultural Heritage of the Church, 19.10.2002, https://www.vatican.va/content/john-paul-ii/en/speeches/2002/october/documents/hf_jp-ii_spe_20021019_pcchc.html.
John Paul II, Letter to Artists, 4.04.1999, https://www.vatican.va/content/john-paul-ii/en/letters/1999/documents/hf_jp-ii_let_23041999_artists.html.
Joseph Ratzinger Collected Works: Theology of the Liturgy, Ignatius Press, 2014.
Second Vatican Council, Constitution on the Sacred Liturgy Sacrosanctum Concilium, 4.12.1963.
The New Jerusalem Bible, Doubleday 1999.
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Twórca oświadcza, że przysługują mu prawa autorskie do utworu i że nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem oraz że utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób.
Twórca zezwala Uniwersytetowi Papieskiemu Jana Pawła II w Krakowie na nieodpłatne, niewyłączne i nieograniczone w czasie korzystanie z utworu, to jest:
- utrwalanie i zwielokrotnianie: wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;
- obrót oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono (wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym);
- włączenie utworu w skład utworu zbiorowego;
- udzielanie przez Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie sublicencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe (CC BY 4.0)
Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie udostępnia utwór na Platformie Czasopism należącej do uczelni, na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe (CC BY 4.0) Tym samym uprawnia wszystkich zainteresowanych do korzystania z utworu pod następującymi warunkami:
- zostanie podany autor i tytuł utworu,
- zostanie podane miejsce publikacji (tytuł czasopisma i adres internetowy do oryginalnie opublikowanego utworu).