The portrait of Michal Radzivil by Jan Kupecký in the Museo Civico Ala Ponzone
DOI:
https://doi.org/10.15633/es.10105Słowa kluczowe:
the portret of Michal Radzivil, Jan Kupecký, Museo Civico Ala PonzoneAbstrakt
The article is devoted to the history of the portrait of Michal Radzivil by Jan Kupecký. The reconstruction of the history of this painting is based on visual sources, documents and biographical information. Attention is paid to the portrait itself and related to it personalities. The Radzivil family was one of the most influential and wealthy in the history of the Grand Duchy of Lithuania (GDL). The main residence was in Niasviž (Belarus). The representatives of this family had diplomatic and matrimonial contacts with the European elite. Scholars paid much attention to the Radzivil’s collection of portraits but the portrait of Michal Radzivil in the Museo Civico Ala Ponzone in Cremona (Italy) is not analysed in historiography.
Jan Kupecký (1666–1740) was the author of this portrait. Michal Radzivil died in 1680. He could not order the painting. Taking into account different facts it is possible to say that Aleksandr Sobieski initiated this process. The cooperation between Kupecký and Sobieski lasted two years in Rome. Later, the portrait became the property of Giuseppe Sigismondo Ala Panzone. It is possible to speak with confidence that the likeness was painted by Kupecký and it never left this country.
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Twórca oświadcza, że przysługują mu prawa autorskie do utworu i że nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem oraz że utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób.
Twórca zezwala Uniwersytetowi Papieskiemu Jana Pawła II w Krakowie na nieodpłatne, niewyłączne i nieograniczone w czasie korzystanie z utworu, to jest:
- utrwalanie i zwielokrotnianie: wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;
- obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono (wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym);
- włączenie utworu w skład utworu zbiorowego;
- udzielanie przez Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie sublicencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe (CC BY 4.0)
Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie udostępnia utwór na Platformie Czasopism należącej do uczelni, na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe (CC BY 4.0). Tym samym uprawnia wszystkich zainteresowanych do korzystania z utworu pod następującymi warunkami:
- zostanie podany autor i tytuł utworu,
- zostanie podane miejsce publikacji (tytuł czasopisma i identyfikator DOI oryginalnie opublikowanego utworu).